خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/18 - 15:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زارعی:

پرتقال با قیمت سال گذشته به فروش رسید/صادرات با سرعت بالاتر انجام شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه پرتقال با قیمت 5 تا 8 هزار تومان از باغداران خریداری شد ، گفت: در سال جاری سرمایه در گردشی به فعالین حوزه مرکبات اختصاص داده نشد و نسبت به این موضوع گلایه داریم.

منصورعلی زارعی کیاپی  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت برداشت مرکبات در استان‌های شمالی، گفت: مرکبات از دست باغداران با قیمت پایین خارج شد و نتوانستند محصول خود را متناسب با هزینه تولید به فروش برسانند و با زیان مواجه شدند.

نماینده مردم ساری و میان دورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه پرتقال با قیمت 5 تا 8 هزار تومان از باغداران خریداری شد، ادامه داد: محصول مرکبات در انبارها و سردخانه ها نگهداری می‌شود و محصولی بر روی درخت باقی نمانده و فصل برداشت به پایان رسیده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه صادرات مرکبات در مقایسه با میزان برداشت شده و بالاتر از نیاز بازار داخلی به کندی و با حجم کم درحال انجام است، عنوان کرد: به علت عدم صادرات به موقع و فراهم نشدن زمینه صادرات بیش‌تر باغداران با توجه به تهدیدات سرمازدگی و از بین رفتن محصول مجبور شدند میوه برداشت شده خود را با قیمت پایین به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه محصول باغداران مرکبات علی رغم هزینه تولید بالا به نرخ سال گذشته به فروش رسید، تصریح کرد: باید صادرات با سرعت بالاتر انجام می‌شد و از سوی دیگر دولت باید سرمایه در گردش خریداران مرکبات را تامین می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در نشست‌ برگزار شده با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و نشست دیگری با معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد سرمایه در گردش خریداران و صادرکنندگان مرکبات در فصل برداشت تامین شود تا کشاورزان نیز به سود متعارف خود دست پیدا کنند، اضافه کرد: در سال جاری سرمایه در گردشی به فعالین حوزه مرکبات اختصاص داده نشد و نسبت به این موضوع گلایه داریم./

پایان پیام

 

 

 

خبرنگار: محسن خزایی

  • کد خبر : 375874
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار