خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/26 - 11:01
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اقتصادی
موسوی در تشریح برنامه های وزرای پیشنهادی راه، نیرو و کشور

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی جسارت عملیاتی کردن برنامه‌های خود را دارد/ تاکید نمایندگان به علی آبادی برای ساماندهی صنعت برق و رفع ناترازی

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران با بیان اینکه برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر اساس اسناد بالادستی از جمله برنامه هفتم تدوین شده و عملیاتی است، گفت: در صورت تامین منابع مالی اهداف تعیین شده قابلیت تحقق را دارند، عزم و اراده وی هم نوید همین موضوع است و امیدواریم شاهد جهش در عملکرد وزارت خانه راه و شهرسازی طی 4 سال آینده باشیم.

سید جمال موسوی

سید جمال موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با برنامه وزرای پبشنهادی دولت، گفت: کمیسیون عمران مانند سایر کمیسیون‌های مجلس از تمام وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، دعوت کرده تا سوابق و برنامه‌های خود را ارئه کنند. اعضای کمیسیون عمران پس از استماع برنامه ها و مطالب وزرای پیشنهادی ضمن ارزیابی موارد مطروحه به بیان نکته نظرات خود در خصوص مسائل و موارد مهم مرتبط با هر یک از وزارتخانه‌ها پرداختند. در پایان نشست مشترک با وزرای پیشنهادی، کمیسیون عمران جلسه ای برگزار کرده و پس مرور مجدد برنامه‌ها، با رای اعضا برنامه‌های وزرای نیرو، راه و شهرسازی و کشور تایید شد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو ادامه داد: آقای علی آبادی هم اکنون مسئولیت وزارت صمت را برعهد داشته و به همین دلیل هم نمایندگان شناخت بهتری نسبت به عملکرد وی دارد، وی با حضور در کمیسیون برنامه‌های خود را در حوزه برق و آب ارائه کرد. با توجه به ناترازی انرژی در کشور به ویژه در حوزه برق یک جلسه را به این موضوع اختصاص دادیم و وزیر پیشنهادی نیز برنامه عملیاتی خود برای جبران ناترازی ارائه کرد که البته برنامه ها عموماً بلند مدت طراحی شده بود در حالی که اعضای کمیسیون تاکید داشتند که حتما برنامه‌های کوتاه مدت تدوین شود تا عملکرد و تاثیر آن طی چهار سال آینده در حوزه صنعت برق قابل رویت باشد و ناترازی کاهش پیدا کند.

نماینده مردم ماهنشان و ابجرود در مجلس با تاکید بر اینکه تمامی صنایع کشور متاثر از صنعت برق است عنوان کرد: تداوم ناترازی موجود آسیب فراوانی به صنعت و کشاورزی کشور وارد می‌کنند کما اینکه تا کنون نیز اثار مخربی به همراه داشته است. از این رو با توجه به تاکید نمایندگان به بهبود و ساماندهی صنعت برق کشور مقرر شد، وزیر پیشنهادی در صورت دریافت رای اعتماد از نمایندگان با اقدامات موثر و عملیاتی کشور را از ناترازی انرژی به ویژه در حوزه برق خارج کند. برنامه‌ها در نهایت مورد اقبال نمایندگان قرار گرفته و وی توانست رای اکثر اعضا را کسب کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس همچنین به برنامه‌‌های وزیر پیشنهادی کشور اشاره کرده و افزود: وزیر کشور نیز با حضور در کمیسیون مطالب و برنامه‌های خود را ارائه کرده و نمایندگان نیز هر کدام به بیان نظرات خود پرداختند. با توجه به اینکه اکثر موضوعات در حوزه انتخابیه نمایندگان به لحاظ مدیریتی به وزارت کشور مرتبط است، وزیر پیشنهادی قول داد تا با همکاری و مشورت نمایندگان کارها پیش برده و در اموراتی که نیازمند هماهنگی با نمایندگان است همکاری لازم را داشته باشد. در نهایت اعضای کمیسیون عمران مجلس با برنامه‌های وزیر کشور موافقت کردند.

موسوی اظهار کرد: با توجه به اینکه تخصصی ترین وزارتخانه مرتبط با کمیسیون عمران مجلس، وزارت راه و شهرسازی است، زمانی بیشتری برای بررسی دقیق برنامه‌های خانم فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی اختصاص دادیم. وزیر پیشنهادی از بدنه وزارت راه بوده و تمامی سطوح مدیریتی این وزارتخانه را به صورت پله به پله طی کرده و در کنار تخصص از تجربه خوبی برخوردار است. از سوی دیگر جسارت و شجاعت کافی برای پیشبرد برنامه های عملیاتی خود را دارد.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر اساس اسناد بالادستی از جمله برنامه هفتم تدوین شده و کاملا قابلیت اجرا دارد، عنوان کرد: بنده معتقدم در صورت تامین منابع مالی اهداف تعیین شده قابلیت تحقق را دارند، عزم و اراده وی هم نوید همین موضوع است و امیدواریم شاهد جهش در عملکرد وزارت خانه راه و شهرسازی باشیم.

موسوی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی بسیار عریض و طویل بوده و معاونت های گسترده‌ای دارد و هر جای شهر را که نگاه می‌کنیم یک پروژه عمرانی در حال اجرا دیده می‌شود. از سوی دیگر وضعیت ناوگان حمل و نقلی کشور نیز به هیچ عنوان مناسب نبوده و عموما فرسوده و نیازمند نوسازی هستند لذا امیدواریم با اهتمام وزیر پیشنهادی اقدامات خوبی در حوزه ناوگان ریلی، جاده‌ای و هوایی صورت گرفته و پس از 4 سال شاهد نوسازی بخش کثیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و مسافری باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران ادامه داد: برنامه های وزیر پیشنهادی با دقت و حساسیت مورد بررسی قرار گرفت و پس از رای گیری با رای اکثریت نمایندگان، برنامه های وی در کمیسیون عمران تایید شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 382286
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار