خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 16:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
جدی عنوان کرد:

وزارت صمت بستر ورود بخش خصوصی به حوزه تولید روغن موتور را فراهم کند

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صمت باید برای ایجاد رقابت در بازار روغن موتور و افزایش تولید، مشوق‌هایی برای ورود تولیدکنندگان جدید به این حوزه در نظر گیرد در غیر این صورت باید همچنان شاهد افت و خیز در این بازار باشیم.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره افزایش قیمت روغن موتور، گفت: در حوزه هایی مانند فولاد، روغن موتور و... تا زمانیکه تولید در اختیار بخش خاصی باشد و به نوعی شبه دولتی‌ها یا دولتی‌ها در آن نقش داشته باشند، مشکلات این چنینی ادامه دارد زیرا رقابت در این حوزه‌ها کم است و از سوی دیگر صنایع مادر و مواد اولیه تولید در اختیار آن‌ها است.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان روغن موتور محدود هستند و بخشی زیادی از آن در اختیار شبه دولتی‌ها است، افزود: وزارت صمت باید برای ایجاد رقابت در بازار روغن موتور و افزایش تولید مشوق‌هایی برای ورود تولیدکنندگان جدید به این حوزه در نظر گیرد در غیر این صورت باید همچنان شاهد افت و خیز در این بازار باشیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: باید بستر ورود بخش خصوصی به حوزه تولید روغن موتور نیز فراهم شود و وزارت صمت فضا را رقابتی کند در غیر این صورت سایر راهکارها مانند مسکن عمل می‌کند



نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورتی که بازار روغن موتور رقابتی شود، تولیدکنندگان نمی‌توانند با عرضه قطره چکانی بازار را ملتهب کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 355520
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم