خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/01/14 - 08:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سعیدی مبارکه مطرح کرد:

وجود ثبات اقتصادی لازمه ی تغییر واحد پول ملی

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در هیأت نظارت بر اندوخته اسکناس گفت:وجود ثبات اقتصادی از لازمه های تغییر واحد پول ملی است.

زهرا سعیدی مبارکه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان گفت: تغییر واحد پول ملی موضوعی بوده که مدتی است از مطرح شدن آن می گذرد که البته انجام این مهم نیاز به تصویب مجلس دارد.



نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان بیانگر این است که یک صفر باید از پول ملی حذف شود و بطور مثال ده ریال به یک تومان تبدیل ‌شود.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تغییر واحد پول ملی کشور بطور طبیعی نیاز به بررسی‌های کارشناسی دارد، ادامه داد:حذف  صفر از پولی ملی کشور،در تسهیل محاسبات حسابداری  تاثیرگذار است.



سعیدی مبارکه افزود: افزایش ارزش اسمی پول ملی در مقابل ارز سایر کشورها از تاثیرات دیگر تغییر واحد پول است البته به لحاظ امنیتی نیز  در بحث حمل و نقل مقادیر پول برای مبادلات اقتصادی موثر است.



حذف صفر و تغییر واحد پول ملی هزینه دارد



عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در هیأت نظارت بر اندوخته اسکناس گفت:وجود ثبات اقتصادی و اینکه نرخ تورم کشور بالا نباشد از لازمه های تغییر واحد پول ملی است.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:برای حذف صفر و تغییر واحد پول ملی بطور طبیعی باید شکل اسکناس‌ها و وجوه نقد تغییر کند که انجام این مهم نیازمند هزینه است.



گفتنی است هیات دولت در جریان بررسی«لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» واحد پول ایران را تومان و برابر با ۱۰ ریال ‏تعیین کرد. براین اساس در صورت تصویب نمایندگان مجلس و شورای نگهبان، واحد پول کشور رسما از ریال به تومان تبدیل می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 193975
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار