خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/23 - 19:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زنگنه:

هماهنگی بین وزرای اقتصادی کابینه هنر رئیس جمهور است/ راه سخت برخی از وزرای پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ بین ۷۵ الی ۸۰ درصد از اعضای کابینه احتمالاً از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد لازم را اخذ خواهند کرد.

زنگنه

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود درباره فهرست کابینه چهاردهم و رای اعتماد مجلس به گزینه‌های پیشنهادی و هماهنگی انها در امور اقتصادی، گفت: میانگین وزرای کابینه چهاردهم میانگین خوبی است. این گزینه‌های پیشنهادی در بخش عمده‌ای از جلساتی که در مجلس برگزار شد، نظر بخش کثیری از نمایندگان را جلب کردند.

نماینده مردم «تربت حیدریه» تصریح کرد: البته یک تعداد از این گزینه‌های پیشنهادی، هنوز نتوانستند نظر نمایندگان را جلب کنند و ضرورت دارد تا نمایندگان بیشتر حرف‌های آنها را بشنوند. با این حال برخی از گزینه‌های پیشنهادی همچنان ابهامات و شبهاتی دارند که باید با بیان اظهارات خود، این شبهات را از ذهن نمایندگان پاک کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه برخی از گزینه‌ها جهت اخذ رای اعتماد از مجلس راه سختی است ادامه داد: احتمالاً این گزینه‌ها و در شرایط فعلی، نمی‌توانند رای لازم را کسب کنند مگر اینکه در طول چند روز آینده اتفاقات دیگری رخ دهد. البته دفاع رئیس جمهور از  وزرای پیشنهادی آن هم در روز اخذ رای اعتماد، بسیار تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه وزرا در کمیسیون‌های مجلس بیشتر شنونده سوالات و ابهامات نمایندگان هستند، بیان کرد: اگر گزینه های پیشنهادی بتوانند یک پاسخ منطقی به شبهات و ابهامات و نگرانی‌های نمایندگان ارائه دهند چه بسا گزینه‌هایی که راه سختی در پیش دارند هم شرایطی آسانی پیدا کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به اعتقاد بنده بین ۷۵ الی ۸۰ درصد از اعضای کابینه احتمالاً از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد لازم را اخذ خواهند کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به هماهنگی نظری و فکری تیم اقتصادی دولت در کابینه چهاردهم بیان کرد: برخی از ناهماهنگی‌ها و بیان برخی دیدگاه‌ها در کمیسیون‌های مجلس از سوی گزینه‌های پیشنهادی به دلیل این است که این افراد هنوز به دور یک میز ننشسته و کار را شروع نکرده اند. بنابراین این نیز هنر رئیس جمهور است که این افراد را با هم هماهنگ کنند.

زنگنه تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم در رابطه با تیم اقتصادی دولت قضاوتی داشته باشیم البته برخی از این افراد سوابق فکری و نظری و کاری دارند که می توان درباره آنها اظهار نظر جداگانه ای داشت./

پایان پیام

  • کد خبر : 382171
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار