خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/28 - 13:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
خادم:

نوک پیکان حمایت‌های دولتی به سمت مصرف کنندگان است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت:نوک پیکان حمایت تمامی بخش‌ها به سمت مصرف کنندگان است و از سوی دیگر برنامه‌ای برای عرضه و بازاریابی محصول تولیدی کشاورزان وجود ندارد.

سید علاءالدین خادم  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص مشکلات کشاورزان در زمینه قیمت گذاری محصولات کشاورزی، گفت: زمانی‌که  محصول و کالای تولیدی کشاورزان و تولیدکنندگان در بازار با کمبود مواجه می‌شود و قیمت آن افزایش پیدا می‌کند تمامی مسئولین، رسانه‌ها، مجلس و دولت در این زمینه تذکر می‌دهند.



برنامه‌ای برای عرضه و بازاریابی محصول تولیدی کشاورزان وجود ندارد



نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نوک پیکان حمایت تمامی بخش‌ها به سمت مصرف کنندگان است، ادامه داد: از سوی دیگر برنامه‌ای برای عرضه و بازاریابی محصول تولیدی کشاورزان وجود ندارد و در بسیاری از مقاطع  کشاورز متضرر می‌شود و هیچ بخشی از آنها حمایت نمی‌کند.



قیمت خرید گوجه و پیاز پاسخگوی هزینه کشاورزان نیست



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه مسئولین به صورت یک سویه به سمت مصرف است و از تولیدکنندگان حمایتی صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: محصول گوجه کاران و پیاز کاران علی رغم هزینه تولید بالا قابل برداشت است اما قیمت آن پاسخگوی هزینه کشاورزان نیست.











برداشت پیاز محصولات کشاورزی مزرعه زمین


 



خادم با بیان اینکه در مقطعی از زمان که قیمت پیاز و گوجه فرنگی افزایش پیدا کرده بود تمامی مسئولین به دنبال راه کاری برای کاهش قیمت این محصولات بودند، تصریح کرد: تولید کننده بدون حمایت به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تمرکز مسئولین بر روی حمایت از مصرف کنندگان قرار گرفته است.



خرید تضمینی ابزاری برای کنترل بازار



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: دولت باید با استفاده از خرید تضمینی و توافقی که یکی از اهداف آنها کنترل عرضه و تقاضا است تا تولیدکننده و مصرف کننده آسیب نبینند هر دو بخش تولید و مصرف را مورد حمایت قرار دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 286776
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار