خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/31 - 09:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی کیا:

نوسازی صنعت نساجی مستلزم همکاری دولت است

نماینده مردم سنقر در مجلس می‌گوید نوسازی صنعت نساجی به همکاری دولت نیاز دارد که متاسفانه تاکنون دولت ها از ظرفیت بالای این صنعت در ایجاد اشتغال غافل بوده‌اند.

سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش قیمت چادر در بازار، گفت: از آنجایی که حدود 94 درصد چادر کشور وارداتی است، ایجاد بازار سیاه برای این کالا موضوع دور از انتظاری نیست که این امر موجب حضور سوداگران و افزایش قیمت چادر در ماه‌های اخیر شده است.



نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند دولت باید با تامین تجهیزات و ماشین آلات به روز زمینه تولید چادر مشکی باکیفیت را در داخل کشور فراهم کند تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود اما تاکنون اقدامی برای تحقق این مهم انجام نداده است.



ضرورت استفاده از ظرفیت بازارهای عراق و افغانستان برای صادرات چادر



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بانک ها می‌توانند با ارائه تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان زمینه تولید چادر مشکی باکیفیت و با قیمت مناسب را فراهم کنند، اضافه کرد: با راه اندازی واحدهای تولیدی می توان از ظرفیت بازارهای عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و... برای صادرات چادر مشکی استفاده کرد.



وی صادرات چادر مشکی به کشورهای مسلمان را یکی از راهکارهای ارزآوری برشمرد و اظهار کرد: باید مشوق‌هایی برای سرمایه گذاران در نظر گرفت تا خطوط تولید چادر مشکی در کشور فعال شود، به نظر می‌رسد دولت نسبت به این ظرفیت بی تفاوت بوده و اقدام کارآمدی برای رونق تولید چادر مشکی در داخل انجام نمی‌دهد.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: نوسازی صنعت نساجی به همکاری دولت نیاز دارد، متاسفانه تاکنون دولت ها از ظرفیت بالای این صنعت در ایجاد اشتغال غافل بوده‌اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 299661
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار