خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/16 - 13:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حاتمیان مطرح کرد

نقش موثر حمایت از عشایر در تقویت تولید گوشت قرمز

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: اجرای طرح پرواربندی باعث شد تا شاهد تغییر رکورد تولید گوشت توسط عشایر باشیم.

عبدالله  حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص تخصیص اعتبار به اجرای طرح پرواربندی عشایر در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کشور، گفت: در سنوات گذشته عشایر کشور در زمینه اعتبارات و منابع با مشکل مواجه نبودند اما متاسفانه در 4 سال اخیر مجبور به فروش دام‌های خود با میانگین وزنی 15 تا 25 کیلوگرم شده‍‌اند.











دامداری در ایران


 



نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح پرواربندی دام عشایری در بین عشایر اجرا شد و نهاده و کارشناس در اختیار آنها قرار گرفت، ادامه داد: اجرای طرح پرواربندی دام عشایر باعث شد تا شاهد تغییر رکورد تولید گوشت توسط عشایر باشیم.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخصیص اعتبار به عشایر برای اجرای طرح پرواربندی موجب سرعت بخشیدن به این طرح می‌شود، تصریح کرد: تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 برای تخصیص اعتبار به عشایر کشور جای تقدیر دارد.



نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه باید اعتبارات بخش عشایر در زمینه دامپروری و پرواربندی را افزایش دهیم زیرا عشایر کشور از پتانسیل بسیار بالایی در این خصوص برخوردار هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 295167
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار