خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/23 - 14:35
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ساداتی نژاد در نشست پایانی نظارت میدانی از استان سیستان و بلوچستان:

نظارت میدانی موجب تحرک در پروژه‌ها می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب،منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: روش جدید رئیس مجلس در حوزه نظارت میدانی قطعاً موجب تحرک در پروژه‌ها و رفع نواقص و مشکلات اعتباری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد ساداتى نژاد در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از استان سیستان و بلوچستان، گفت: خوشبختانه یکی از نمایندگان استان سیستان و بلوچستان از اعضای کمیسیون کشاورزی است و مسائل استان در این حوزه را پیگیری می کند.



نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته حدوداً از ۹ منطقه بازدید شد، ادامه داد: این بازدید‌ها از چابهار تا زابل صورت گرفته و مسائل مشکلات این مناطق در کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در گذشته نیز گزارش های نظارتی از استان‌ها دریافت می‌کردیم اما حضور میدانی موضوع فوق العاده متفاوت‌تری است عنوان کرد: روش جدید رئیس مجلس در حوزه نظارت میدانی قطعاً موجب تحرک در پروژه‌ها و رفع نواقص و مشکلات اعتباری می‌شود.



ساداتی نژاد، افزود:  ظرفیت سواحل مکران در بخش کشاورزی موضوع بسیار مهمی است و می تواند از خروج ارز به منظور واردات میوه های گرمسیری جلوگیری کند این موضوع به برنامه ریزی نیاز دارد و در کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی اقدامات لازم بررسی می‌شود.



 وی با تاکید بر اینکه تکمیل سد های نیمه تمام کشاورزی استان سیستان و بلوچستان را متحول می کند، عنوان کرد: اجرای شبکه پایین دستی سدها اهمیت زیادی دارد و بسیاری از باغات به دلیل نبود شبکه پایین‌دستی خشک  و در روستاهای پایین دستی نیز مشکلاتی در زمینه تامین آب به وجود آمده است با حضور وزیر نیرو این موضوع در کمیسیون پیگیری می شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتار اراضی زابل هدیه رهبری به استان سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: در گذشته نیز نایب رئیس کمیسیون کشاورزی از طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری زابل بازدید کرده بود، شیوه و شبکه آبیاری در این طرح مورد بازدید قرار گرفت و مشخص نبودن سازمان بهره بردار، بازنگری در حق آبه ها و مشکلات فنی مورد بررسی میدانی قرار گرفت.



 ساداتی نژاد افزود: طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتار اراضی زابل اقدام بزرگی بوده و در یک ماه آینده به منظور پیگیری پیشرفت‌ها در رفع مشکلات این پروژه از طرف کمیسیون بازدیدهای انجام می‌شود.



وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مشکلات استان سیستان و بلوچستان عدم رسیدگی به روستاها است گفت: روستاها بدون متولی هستند، بعد از وزارت جهاد سازندگی، روستاها متولی ندارند و موضوع تولید روستا متوقف شده که با حمایت رئیس مجلس باید نهادی موظف به حمایت از روستاها شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مسائل اصلی استان سیستان و بلوچستان تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت: باید با استفاده از روش‌های مختلف آب مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان تامین شود برخی از روش‌ها به اعتبارات زیادی نیاز دارد.



ساداتی نژاد، ادامه داد: موضوع تحقیقات کشاورزی و دامپروری اهمیت زیادی دارد وجود دانشگاه های چابهار، سراوان، ایرانشهر، زابل و زاهدان و ظرفیت مهم تحقیقاتی در حوزه کشاورزی ایجاد کرده است.



وی با اشاره به اینکه بازدیدهای صورت گرفته از مراکز تحقیقات کشاورزی استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد ظرفیت زیادی در این زمینه وجود دارد، افزود: از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و آبزی‌پروری باید حمایت بیشتری داشته باشیم هرچند پارک علم و فناوری استان اقدامات خوبی داشته است.



رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستاوردهای سفر در حوزه نظارت میدانی به عنوان یک پرونده روی میز کمیسیون قرار می‌گیرد و پیشرفت آنها در طول سال نیز پیگیری می‌شود، گفت: موضوعاتی مانند مجوزهای صیادی، صید ترال، حفاظت از خاک و مالکیت اراضی کشاورزی نیز از جمله موارد مطرح شده در این نظارت میدانی هستند.



نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: پروژه ده هزار هکتاری شهر زهک که در آن نهال کاری شده و از ریزگردها جلوگیری و چاه‌نیمه‌ها را حفاظت می‌کند قابل ارائه در دنیا است./



پایان پیام

  • کد خبر : 306288
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار