خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/21 - 11:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاعری با یادآوری احتمال افزایش آتش‌سوزی جنگل‌ها در تابستان:

دولت لایحه تشکیل یگان پیشرفته اطفای حریق را تقدیم مجلس کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس بر ضرورت ارائه لایحه تشکیل یگان پیشرفته اطفای حریق به مجلس تاکید کرد و گفت: دولت در قانون برنامه ششم توسعه مکلف به تشکیل یگان پیشرفته اطفای حریق شد اما متاسفانه هنوز شکل نگرفته است.

علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری پتانسیل بالای آتش سوزی در جنگل‌های کشور، گفت: با توجه به حجم بالای بارندگی و پوشش گیاهی مناسب احتمال می‌رود آتش‌سوزی جنگل‌ها در تابستان امسال نسبت به سال گذشته افزایش یابد.











علی محمد شاعری در غرفه خبرگزاری خانه ملت


عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست و جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری باید تمامی امکانات لجستیکی خود را در نقاط بحرانی برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها بسیج کنند، افزود: نقاط بحرانی باید مشخص و با توجه به تجارب گذشته نیروها باید در این نقاط مستقر شوند تا آمادگی لازم برای اطفای حریق و عملیات پیشگیرانه را به عمل آورند.



وی با انتقاد از اینکه وضعیت امکانات و تجهیزات اطفای حریق به دلیل کمبود اعتبار و مشکلات مالی بسیار نامطلوب است، ادامه داد: مانند گذشته با وسایل ابتدایی و دستی نسبت به اطفای حریق اقدام می‌شود که بسیار ضروری است نسبت به تامین وسایل و تجهیزات پیشرفته برای کاهش خسارات ها اقدام شود.



بیشتر بخوانید:





نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس دهم یادآور شد: دولت در قانون برنامه ششم مکلف به تشکیل یگان پیشرفته اطفای حریق شد اما متاسفانه هنوز شکل نگرفته و به نظر می‌رسد دولت باید لایحه جامعه‌ای را برای تشکیل این یگان تقدیم مجلس کرده و مجلس در اولین فرصت آن را تصویب کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297606
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار