خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 16:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
جمالیان مطرح کرد:

ناترازی انرژی از ابرچالش‌های اقتصادی کشور

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ناترازی انرژی را یکی دیگر از ابرچالش‌های اقتصادی کشور دانست و گفت: رونق تولید با مشارکت مردم نیازمند تامین انرژی صنایع است.

سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوعات اقتصادی که باید در اولویت‌کاری مجلس دوازدهم قرار گیرد، گفت: نمایندگان مجلس باید خواسته‌های مردم را دنبال کنند این در حالی است که این روزها مردم گلایه‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارند و معیشت آن‌ها به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی تحت‌شعاع قرار گرفته است، لذا نخستین اقدام در این مسیر افزایش ارزش پول ملی است و این افزایش با رشد تولید محقق خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم‌ بالا و کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم را کاهش داده تا جایی که سلامت مردم  به خطر افتاده است، افزود: اگر سبد سفره مردم را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم اقلام مهمی مانند لبنیات، شیر و گوشت در حال حذف از این سفره است، لذا باید برای اصلاح وضعیت معیشت مردم برنامه داشته باشم.

وی ادامه داد: در این مسیر باید روابط مستحکم و موثر بین‌المللی داشته باشیم چراکه منجر به رشد اقتصادی کشور خواهد شد، ضمن آنکه کنترل فساد و جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های قدرت و ثروت یکی دیگر از مواردی است که منجر به بر هم زدن اقتصاد کشور می‌شود لذا دولت و مجلس باید برای این مهم نیز برنامه داشته باشند.

این نماینده مجلس ناترازی عرضه و تقاضای انرژی را یکی دیگر از ابرچالش‌های اقتصادی کشور دانست و گفت: رونق تولید با مشارکت مردم نیازمند تامین انرژی صنایع است اما بحران انرژی تولید را نیز دچار چالش کرده است. 

جمالیان با بیان اینکه حذف موانع قانونی در حوزه تولید توسط مجلس دوازدهم با هدف رشد تولید و اجرای برنامه هفتم بسیار ضروری است، اظهار کرد: باید مجلس و دولت در کنار یکدیگر برنامه قوی و کلان با هدف اصلاح امور اقتصادی ارائه دهند./

پایان پیام  

  • کد خبر : 379578
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار