خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/02/04 - 15:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
یوسفیان ملا مطرح کرد:

منتفی شدن جعل اسناد با سامانه سنا

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید با سامانه سنا جعل اسناد منتفی می شود.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عملکرد سامانه سنا در دیوان محاسبات مجلس، گفت: با سامانه سنا مسائل و موارد متعدد از بایگانی پرونده ها تا اطلاعات از حالت بایگانی، اوراق و کاغذ خارج می شود و به صورت رایانه ای در اختیار مسئولان مربوطه قرار می گیرد.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: با سامانه سنا و رایانه ای شدن پرونده ها دسترسی به اطلاعات محدود می شود و به دنبال آن جعل اسناد و خلاف های کاری منتفی می شود.











دیوان محاسبات کشور


نماینده مردم آمل در مجلس دهم شواری اسلامی با اشاره به تاثیر سامانه سنا بر بعد نظارتی قوه مقننه اظهار داشت: دیوان محاسبات یکی از بازوهای نظارتی مجلس به حساب می آید و از آنجایی که با نظر کمیسیون برنامه و بودجه رئیس و دادستان دیوان محاسبات به صحن علنی پیشنهاد می شود، این سامانه تاثیر مستقیمی بر تهیه گزارش های نظارتی و همراهی اعضای کمیسیون با دیوان محاسبات کل کشور  خواهد داشت.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: سامانه سنا برای فرآیند رسیدگی به پرونده ها نیست، در واقع در این سامانه سوابق و اطلاعات نگهداری می شود.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات با حضور در دیوان محاسبات کشور از عملکرد سامانه سنا بازدید کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 278800
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار