خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/26 - 16:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسینی تشریح کرد:

مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه عمرانی؛ از افزایش سرمایه 400 همتی بانک‌ها برای ساخت مسکن تا تسهیل صدور خدمات فنی و مهندسی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1403 مصوبات کمیسیون تلفیق را در حوزه عمران تشریح کرد.

سید البرز حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 در حوزه عمرانی گفـت: از جمله مصوبات الحاقی کمیسیون تلفیق بودجه 1403 در حوزه عمران می‌توان به افزایش سرمایه بانک‌ها اشاره کرد که به منظور توسعه بخش مسکن و بویژه طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفته است، بر اساس این مصوبه از محل 4 منبع ، 400 هزار میلیارد تومان سرمایه بانک های دولتی از جمله مسکن، ملی،سپه و توسعه تعاون افزایش پیدا می‌کند.



این نماینده مردم درمجلس عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه کمیسیون تلفیق مطرح و مصوب شد، استفاده از ظرفیت ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بود که در قانون بودجه 1402 حذف شده بود. هم اکنون کلی پروژه نیمه تمام در کشور داریم که با این مصوبه امکان پیشرفت و تکمیل آنها وجود دارد.



نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در کمیسیون تلفیق مصوب کردیم، از ظرفیت منابع بیمه شخص ثالث، هزار میلیارد سرجمع درآمد با توجه به پرتفوی شرکت‌های بیمه‌ای به پلیس راهور، راهداری، هلال احمر و اورژانس اختصاص پیدا کند تا هرکدام از دستگاه‌ها نسبت به کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای اقدام کنند.



وی اظهار کرد:  همچنین در خصوص تسهیل صدور خدمات فنی و مهندسی نیز مصوب کردیم بانک مرکزی در حوزه تامین منابع مالی و ارز به شرکت های صادر کننده خدمات فنی و مهندسی کمک کند. امیدواریم با این مصوبات شاهد حرکت های خوبی در پروژه های عمرانی کشور باشیم چرا که اعتباراتی که دولت در لایحه بودجه سال 1403 برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته همانند اعتبارات بودجه 1402 بوده و افزایش نداشته است ضمن اینکه اعتبارات پروژه های عمرانی نیز در سال جاری حدود 35 درصد تخصیص پیدا کرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 374772
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار