خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/30 - 15:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
محفوظی:

مصرف آب در مزارع نیشکر خوزستان 2 برابر کل مصارف آبی است

نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس، گفت: در حال حاضر مزارع نیشکر استان خوزستان 4 میلیارد مترمکعب آب در سال مصرف می‌کنند در حالی که کل مصارف آب صنعت، شرب و کشاورزی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، شادگان کمتر از 2 میلیارد متر مکعب می‌باشد.

سیدمجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت آب بری کشت نیشکر، گفت: مباحث مطرح شده در خصوص کاهش آب بری مزارع نیشکر در استان خوزستان با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری همچنان در حد حرف باقی مانده و به مرحله اجرا نرسیده است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر مزارع نیشکر استان خوزستان 4 میلیارد مترمکعب آب در سال مصرف می‌کنند در حالی که کل مصارف آب صنعت، شرب و کشاورزی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، شادگان کمتر از 2 میلیارد متر مکعب می‌باشد.



وی با تاکید بر اینکه اگر در مزارع نیشکر شیوه های آبیاری، الگوی آبیاری و الگوی کشت خود را اصلاح کنند حدود 50 درصد از 4 میلیارد متر مکعب آب مصرفی کاهش یافته و صرفه جویی می‌شود، عنوان کرد: اقدام در راستای کاهش آب مصرفی مزارع نیشکر استان خوزستان باعث می‌شود تا 2 میلیارد متر مکعب آب بیشتر برای سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 371925
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار