خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/22 - 15:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قیمت اجاره مسکن در سال آینده نیز افزایش می یابد؛

مستأجران دو سوم از درآمدشان را برای پرداخت اجاره هزینه می‌کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با افزایش نرخ اجاره بها در سال جاری، یک خانواده باید دو سوم از درآمد خود را برای پرداخت اجاره هزینه کند.

حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش 20 درصدی نرخ اجاره بها در بهمن ماه نسبت به دی ماه، گفت: در شرایط کنونی در حوزه مسکن به ویژه در بخش اجاره شاهد ولنگاری مدیریتی و نظارتی هستیم، در دولت یازدهم متأسفانه بخش مسکن عملا مغفول ماند، زیرا مسئولان دولتی معتقد بودند که اولویت اصلی، تکمیل پروژه هایی مانند مسکن مهر و اجرای پروژه مسکن اجتماعی است.











گرانی مسکن افزایش قیمت


نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا این رویکرد درست نیست که به علت اجرای پروژه های کلان ساختمان سازی، روند تولید مسکن در بخش های دیگر متوقف شود، زیرا شاید در کلانشهری مانند تهران، مسکن بسیار زیاد باشد، اما در شهرستان ها میزان مسکن مورد استفاده، بسیار پایین است.



تولید مسکن در یک دهه اخیر بیش از 200 هزار واحد در سال نبوده است



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بر اساس آمارها، سالانه باید حدود یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار واحد  در کشور ساخته شود، اما تولید مسکن در یک دهه اخیر بیش از 200 هزار واحد در سال نبوده است.



وزارت راه تا پایان دولت دوازدهم تنها 400 هزار واحد می‌سازد



وی افزود: اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از تصدی وزارتخانه اعلام کرد که به دنبال ساخت 900 هزار واحد در سال است، اما بعد از مدتی وزیر اعلام کرد ما نمی توانیم این میزان مسکن بسازیم، از این رو تا پایان دولت دوازدهم تنها می توان 400 هزار واحد ساخته شود.



خرید مسکن برای جوانان به یک آرزوی بزرگ تبدیل شده است



امروز در بحث اجاره  خانوارها با مشکلات بسیاری رو به رو هستند، به طوری که با افزایش نرخ اجاره بها در سال جاری، یک خانواده باید دو سوم از درآمد خود را برای پرداخت اجاره هزینه کند



بنایی با بیان اینکه در شرایط کنونی در شهرهای بزرگ و کلانشهرها، خرید مسکن برای جوانان به یک آرزوی بزرگ تبدیل شده است، گفت: امروز در بحث اجاره نیز خانوارها با مشکلات بسیاری رو به رو هستند، به طوری که با افزایش نرخ اجاره بها در سال جاری، یک خانواده باید دو سوم از درآمد خود را برای پرداخت اجاره هزینه کند.



قیمت اجاره مسکن در سال آینده نیز افزایش می یابد



عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا برای ساماندهی بازار مسکن به ویژه در حوزه اجاره باید ساز و کار ویژه ای دیده شود تا این بازار در آینده به وضعیت باثباتی برسد، اما با شرایط کنونی بازار مسکن از جمله بازار اجاره در سال آینده با افزایش قیمت مواجه خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 276191
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار