خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/29 - 15:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قوامی:

مجلس دوازدهم باید به توازن منطقه‌ای در تخصیص بودجه توجه جدی داشته باشد

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دوازدهم حتما باید به توازن منطقه‌ای در تخصیص بودجه توجه جدی داشته باشد، چرا که در حال حاضر این مسئله به درستی رعایت نمی‌شود.

قوامی

هادی قوامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود از توزیع منابع استانی و لزوم توجه به عدالت در این بخش اظهار کرد: متاسفانه عدالت در توزیع منابع بودجه در استان‌ها رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم «اسفراین» در مجلس شورای اسلامی افزود: به موجب اصل ۴۸ قانون اساسی هر منطقه‌ای به فراخور استعدادهای خود رشد کرده و نباید رفتار تبعیض آمیز در توزیع منابع آن بخش ایجاد شود.

قوامی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۶۲ درصد از نقدینگی کشور در استان تهران متمرکز است، این در حالیست که نقدینگی باید به صورت بهینه در سراسر کشور به اصطلاح پخش شود لذا این امر باعث می‌شود تا مهاجرت همواره به سمت ابر شهر تهران و کلان شهرها باشد و الگوی استقرار جمعیت در کشور بهینه نباشد  و هر منطقه‌ای هم به فراخور استعدادهای خود رشد نکند.

وی تاکید کرد: مجلس دوازدهم حتما باید به توازن منطقه‌ای در تخصیص بودجه توجه جدی داشته باشد. چرا که در حال حاضر این مسئله به درستی رعایت نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: بنده در راستای اصلاح توازن منطقه‌ای در تخصیص بودجه طرح اصلاحیه‌ای را در دست پیگیری دارم و تلاش می‌کنم در مجلس دوازدهم این مسئله مطرح شود.

قوامی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم تا منابع بودجه به صورت بهینه تخصیص پیدا کرده و مشکلی در این بخش نداشته باشیم. همچنین در مجلس دوازدهم موضوع اصلاح ساختار بودجه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت./

پایان پیام

  • کد خبر : 379682
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار