خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/30 - 11:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
خدابخشی مطرح کرد؛

ماموریت کمیته اصلاح ساختار بودجه برای تعیین میزان منابع ناشی از اجرای احکام

عضو کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: مقرر شده تا میزان منابعی که براساس احکام پیشنهادی اصلاح ساختار بودجه ایجاد یا موجب صرفه‌جویی می‌شود، به تفکیک قید اعلام و گزارش تحلیلی درباره میزان فشار احتمالی ناشی از اجرای این احکام در جامعه مشخص شود.

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لزوم برخی اصلاحات در احکام 14 گانه اصلاح ساختار بودجه در کمیته مربوطه گفت:  بعد از قرائت گزارش کمیته مقرر شد تا میزان منابعی که براساس احکام پیشنهادی ایجاد یا موجب صرفه‌جویی می‌شود، به تفکیک قید و اثر مجموع احکام پیشنهادی روی بهبود تراز عملیاتی بودجه محاسبه شود.



عضو کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس تصریح کرد: برخی احکام اصلاح ساختار بودجه در مدت زمان کوتاهی به درآمد نزدیک می‌شوند و برخی دیگر به مدت زمان بیشتری نیاز دارند تا ساختار لازم ایجاد شود که این احکام هم باید تفکیک شوند.



وی بیان کرد: همچنین گزارش تحلیلی براساس احکام پیشنهادی تدوین خواهد شد تا براساس آن میزان فشار اجتماعی ناشی از اجرای این احکام بررسی و مشخص شود، آیا اجرای این احکام فشار روحی و روانی در پی دارد یا اجرای کدام احکام راحت‌تر و کدام مشکل‌تر است، زیرا در روند اجرای اصلاح ساختار بودجه نباید احکامی قید شوند که تبعات منفی برای مردم داشته باشند.



*عدم تمایل دولت برای ارسال لایحه اصلاح ساختار بودجه



نماینده مردم الیگودرز در مجلس با تاکید براینکه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصمیم گرفته تا هر هفته و در یک ساعت مشخص زمانی را برای بررسی گزارش کمیته اصلاح ساختار بودجه تخصیص دهد، بیان کرد: برخی پیشنهادات منطقی با قابلیت اجرا در اصلاح ساختار بودجه می‌تواند، در بودجه 1400 لحاظ شود البته اصلاح ساختار کلی طی مراحل و مقاطع زمانی انجام خواهد شد.



خدابخشی اظهار کرد: مجلس و دولت باید به صورت مستمر با اصلاح ساختار بودجه در بحث نظام بودجه ریزی کشور  اقدام کنند، البته ظاهرا دولت تمایلی به ارائه لایحه در این مورد ندارد و آنها اعلام کرده‌اند که اگر مجلس پیشنهاداتی برای اصلاح بودجه دارد برای ما ارسال کند تا در بودجه سال 1400 لحاظ کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 304892
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار