خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/26 - 10:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
خادم:

قیمت گندم بر میزان کشت امسال گندمکاران تاثیر دارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در حال حاضر هزینه تولید افزایش پیدا کرده به همین دلیل باید قیمت گذاری گندم به نوعی باشد که واقعیت‌های هزینه تولید در آن دیده و پوشش داده شود تا کشاورزان انگیزه کشت داشته باشند.

سید علاءالدین خادم عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جدید، گفت: تولید و خرید گندم به عنوان کالای استراتژیک و اساسی بعد دو جانبه تولید کننده و دولت را شامل می‌شود.



دولت با ساماندهی خرید تضمینی گندم نیاز به واردات را از بین ببرد



نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید خرید گندم را ساماندهی کند تا نیازی به واردات این محصول نداشته باشیم، ادامه داد: در حال حاضر هزینه تولید افزایش پیدا کرده به همین دلیل باید قیمت گذاری گندم به نوعی باشد که واقعیت‌های هزینه تولید در آن دیده و پوشش داده شود تا کشاورزان انگیزه کشت داشته باشند.











سید علاءالدین خادم


 



نرخ خرید تضمینی انگیزه فروش گندم در بازار آزاد را از بین ببرد



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قیمت خرید تضمینی گندم باید به نحوی باشد که تولیدکنندگان رغبتی به فروش آن در بازار آزاد نداشته باشند، عنوان کرد: اگر قیمت خرید تضمینی گندم به عنوان کالای استراتژیک پایین باشد منجر به بی انگیزگی کشاورزان و حذف این محصول از چرخه خرید تضمینی می‌شود.



دولت باید با توجه مدت زمان اندک تا شروع فصل کشت قیمت خرید تضمینی گندم را تعیین کند



قیمت گندم بر سطح زیر کشت این محصول تاثیر مستقیم دارد



وی با بیان اینکه قیمتی که محوریت آن بر میزان دریافت هزینه‌های واقعی و سود متعارف باشد برای خرید تضمینی گندم تعیین شود، تصریح کرد: دولت باید با توجه مدت زمان اندک تا شروع فصل کشت قیمت خرید تضمینی گندم را تعیین کند زیرا بر میزان سطح زیر کشت این محصول تاثیر مستقیم دارد.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: قیمت گندم باید با نگاه کارشناسی و درآمد و میزان هزینه‌ای که برای تولید کنندگان دارد، تعیین شود تا کشاورزان متحمل زیان و مجبور به فروش محصول خود در بازار آزاد نشوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 288207
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار