خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/17 - 10:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طغیانی:

قیمت فولاد طی 6 ماه ابتدایی سال حداکثر 2.5 درصد رشد داشته است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در 6 ماه ابتدای سال 1402 قیمت فولاد حداکثر 2.5 درصد رشد داشته است، گفت: زمانی که تورم کشور براساس آمار بانک مرکزی 46 درصد است و بهای فولاد طی 6 ماه فقط 2.5 درصد رشد داشته، آیا می‌توانیم دلیل گرانی مسکن را قیمت فولاد بدانیم؟

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه فولاد در بورس کالا 40 درصد گرانتر عرضه می‌شود، گفت: در 6 ماه ابتدای سال 1402 قیمت فولاد حداکثر 2.5 درصد رشد داشته است مبنای بیان عدد 40 درصد چیست؟ زمانی که تورم کشور براساس آمار بانک مرکزی 46 درصد است و بهای فولاد طی 6 ماه فقط 2.5 درصد رشد داشته، آیا می‌توانیم قیمت فولاد را اثرگذار بر گرانی مسکن بدانیم؟



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهم سیمان و فولاد در قیمت مسکن و هزینه تمام شده ساخت مسکن چه میزان است؟ فرمولی که سهم هر یک از مولفه‌ها در قیمت مسکن را تعیین می‌کند، مشخص است آیا وزارتخانه نباید این موضوع را به کارشناسی بگذارد؟ اینکه فقط در فضای رسانه‌ای عددی بیان شود و هیچ مبنایی برای آن منتشر نشود، درست نیست.



وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه بورس کالا مهندسی می‌شود، بیان کرد: برای این اظهارنظرها باید مستندات قابل قبولی ارائه شود، قطعا اگر مستندات این موضوع به ما داده شود ما طی یک هفته این موضوع را تعیین تکلیف می‌کنیم



سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: نمی‌توان بدون اسناد و مستندات اظهارنظر کرد، در صورتی که مدرکی در این زمینه وجود دارد به مجلس  ارائه شود تا ما ظرف یک هفته این موضوع را بررسی کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ما همیشه در بحث‌های اقتصادی از اظهارنظرهایی که مبنا ندارد، ضربه می‌خوریم نباید به ساختاری که شفافیت ایجاد می‌کند و در بستر آن خریدار، میزان  خرید و ... مشخص است، ضربه زد. /



پایان پیام

  • کد خبر : 369477
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار