خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/26 - 14:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
علیزاده:

قیمت سیب با هزینه تولید و نگهداری آن همخوانی ندارد/صادرات تقویت شود

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس، گفت: طی هفته های اخیر عملا صادرات سیب صورت نمی‌گیرد و در این بخش به صورت نامحسوس موانعی اعمال شده که روند صادرات این محصول را با مشکل مواجه کرده است.

علی علیزاده نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره باقی مانده سیب روی دست باغداران، گفت: در تمام شهرهای تولید کننده سیب مشکلات وجود دارد و کشاورزان و باغداران به شدت در این خصوص گلایه دارند و این مسئله برای آنها مشکلات زیادی را به همراه داشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت خرید سیب از باغداران و سردخانه‌داران با هزینه تمام شده تولید و نگهداری این محصول همخوانی ندارد، ادامه داد: در زمینه صادرات سیب مشکلاتی به وجود آمده است که دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه در سنوات گذشته مشکل صادرات سیب را وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی دولت در قبال واردات موز و انبه تسهیل می‌کرد که بسیار کمک کننده بود، عنوان کرد: در سال جاری اقدامی در جهت صادرات سیب به ازای واردات موز و انبه انجام نشده درحالی که محصول برداشت شده بسیار فراتر از نیاز بازار داخلی بوده و سیب در انبارها باقی مانده است.

علیزاده با بیان اینکه هفته آینده در صحن علنی از تریبون مجلس موانع پیش روی صادرات سیب را پیگیری می‌کنم تا سریع‌تر فکری به حال باغداران سیب شود، تصریح کرد: طی هفته های اخیر عملا صادرات سیب صورت نمی‌گیرد و در این بخش به صورت نامحسوس موانعی اعمال شده که روند صادرات این محصول را با مشکل مواجه کرده است./

پایان پیام

 

 

 

خبرنگار: محسن خزایی

  • کد خبر : 374754
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار