خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 09:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
اعظمی:

قیمت 5 هزار تومانی سیب زمینی هزینه برداشت و انبارداری را پوشش نمی‌دهد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: درحال حاضر سیب زمینی از کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم حدود ۵ هزار تومان خریداری می‌شود که هزینه برداشت و انبارداری آن را پوشش نمی‌دهد.

ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص قیمت پایین سیب زمینی گفت:  باتوجه به تولید بسیار بالاتر از نیاز  سیب زمینی انبارها در بیشتر استان‌ها پر هستند و  برداشت سیب زمینی جنوب استان کرمان نیز آغاز شده است.



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: درحال حاضر سیب زمینی از کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم حدود ۵ هزار تومان خریداری می‌شود که هزینه برداشت و انبارداری آن را پوشش نمی‌دهد. تولید هرکیلوگرم از این محصول بین ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان هزینه دارد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس به دنبال یافتن بازارهای جدید صادرات سیب‌زمینی است و در این زمینه اینجانب با معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه مکاتباتی را داشته ام و مقرر شد مشکل صادرات سیب زمینی به عراق که از سوی این کشور اعمال شده برطرف شود.



وی با تاکید بر اینکه عراق یکی از بازارهای اصلی صادرات سیب زمینی ایرانی است و در کنار این کشور به کشورهای حوزه آسیای میانه در طول زمستان صادرات خوبی را داریم، عنوان کرد: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برای یافتن بازارهای هدف صادرات سیب زمینی پای کار بیاید زیرا با توجه نزدیکی به اسفندماه و گرم شدن هوا بخشی از این محصول در انبارها از بین برود./



پایان پیام

  • کد خبر : 374505
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار