خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/23 - 11:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زارعی کیاپی:

برنجکاران به دنبال سود متعارف هستند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه برنجکاران به دنبال سود متعارف خود هستند، گفت: در حال حاضر برنج از دست کشاورزان خارج شده و محصول خود را با قیمت پایین به فروش رسانده اند.

منصورعلی زارعی کیاپی  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت برنج برداشت شده در استان‌های شمالی و اقدامات حمایتی دولت، گفت مجوز دولت برای خرید برنج ایرانی برای دریافت مجوز واردات مشکل کشاورزان را برطرف نمی‌کند و در سنوات گذشته نیز چنین اقداماتی انجام می‌شده و این اقدامات سیاست‌های مورد قبول واردکنندگان برنج است.



نماینده مردم ساری و میان دورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظارت دقیقی بر اجرای تصمیم دولت برای صدور مجوز واردات دو کیلوگرم برنج در  قبال خرید یک کیلو و نیم برنج داخلی وجود ندارد، ادامه داد: دولت باید ابتدا شرایط و سرمایه در گردش تجار برای خرید برنج تولید داخل کشور را تامین کند سپس اقدام به واردات نماید.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید بر قیمت و کیفیت برنج واردات کنترل و نظارت دقیقی داشته باشد، تصریح کرد: واردکنندگان برنج باید تعرفه و عوارض واردات محصول برنج را پرداخت نماید و از سوی دیگر سود متعارف و هزینه تولید کشاورز در نرخ خرید برنج تولید داخلی را رعایت کند.



زارعی کیاپی با تاکید بر اینکه کشاورزان کاری به واردات برنج ندارد و به دنبال سود متعارف و فروش محصول تولید شده خود هستند و اقدامات انجام شده از سوی دولت تاثیر مطلوبی برای کشاورزان نداشته است، عنوان کرد: نباید قیمت برنج وارداتی پایین تر از نرخ برنج داخلی باشد.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنج از دست کشاورزان خارج شده و محصول خود را با قیمت پایین به فروش رسانده اند، ادامه داد: در حال حاضر باتوجه به شرایط رخ داده بازرگانان فعال در حوزه برنج سود بیشتری از کشاورزان دریافت می‌کنند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 375930
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار