خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/18 - 09:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فیروزی پور بادی مطرح کرد :

عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات دلیل کندی پیشرفت پروژه های مسکن سازی

نماینده مردم نطنز، بادرود و بخش قمصر در مجلس با اشاره به دلایل کندی اجرای طرح‌های کلان مسکن سازی در کشور گفت: مشکلات مربوط به تامین منابع مالی و عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات یکی از دلایل اصلی کندی عملیات ساخت و ساز است.

رحمت اله فیروزی پوربادی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: متاسفانه قانون جهش تولید مسکن به درستی اجرایی نشده است. در حوزه انتخابیه بنده نیز اقداماتی در حد کلنگ زنی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق قمصر و نظنز انجام شده اما سرعت پیشرفت کار بسیار کند است.



این نماینده مردم در مجلس با اشاره به دلایل کندی اجرای طرح‌های کلان مسکن‌سازی در کشور ادامه داد: یکی از موضوعات مشکلات مربوط به تامین زمین بوده و دیگری مربوط به تامین منابع مالی و عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات است. 



نماینده مردم نطنز، بادرود و بخش قمصر در مجلس، با اشاره به تاثیر تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تمرکز یک وزارت خانه به امر ساخت و ساز خانه در اجرای دقیق‌تر قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد: متاسفانه در کشورمان فرصت‌های بسیاری صرف تفکیک و تجمیع وزارت خانه‌ها می‌شود. ادغام وزارت راه و شهرسازی از ابتدا کار درستی نبود اما هم اکنون فرصت مناسبی برای تفکیک نبوده چرا که اگر این مجموعه به وزارتخانه‌های حمل و نقل و مسکن نیز تقسیم شود تولی منابع مالی کافی برای پروژه ها تامین نشود، شاهد موفقیت چشمگیری در ساخت و ساز نخواهیم بود.



عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: با توجه به اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس در حال بررسی است باید به موضوع تامین منابع مالی پروژه‌های مسکن سازی و ترقیب بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن توجه ویژه‌ای داشته باشیم‌. در غیر این صورت امکان ساخت مسکن به نحوی که مشکل بازار و عرضه و تقاضا را بر طرف کند، وجود ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364598
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار