خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/19 - 15:18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
علیزاده در تشریح نشست امروز فراکسیون اکو با وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

ضرورت برقراری خطوط مستقیم پروازی میان تهران و پایتخت های کشورهای عضو اکو

رئیس فراکسیون اکو در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برقراری خطوط مستقیم پروازی میان تهران و پایتخت های کشورهای عضو اکو تأکید کرد.

رضا علیزاده رئیس فراکسیون حمایت از توسعه روابط فرهنگی کشورهای عضو اکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز این فراکسیون با اسلامی وزیر راه و شهرسازی، گفت: در این نشست برنامه ها و اقدامات برای توسعه حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده ای و هوایی میان کشورهای عضو اکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.











رضا علیزاده


تأکید فراکسیون اکو بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بانک اکو و توسعه حمل و نقل ریلی



بهره گیری از ظرفیت های بانک اکو و افزایش مشارکت مالی کشورها، توسعه حمل و نقل ریلی به ویژه اتصال شبکه ریلی رشت-آستارا-آذربایجان، افزایش ارتباطات حمل و نقلی با کشور ترکمنستان، اتصال بنادر آبی به بندرهای خشک از دیگر موارد بررسی شده در نشست امروز فراکسیون حمایت از توسعه روابط فرهنگی کشورهای عضو اکو بود



نماینده مردم ورزقان، خاروانا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های بانک اکو و افزایش مشارکت مالی کشورها، توسعه حمل و نقل ریلی به ویژه اتصال شبکه ریلی رشت-آستارا-آذربایجان، افزایش ارتباطات حمل و نقلی با کشور ترکمنستان، اتصال بنادر آبی به بندرهای خشک از دیگر موارد بررسی شده در نشست امروز فراکسیون حمایت از توسعه روابط فرهنگی کشورهای عضو اکو بود.



وی با بیان اینکه در نشست امروز فراکسیون اکو، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از روند توسعه حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای ارائه کرد، افزود: در این نشست این موضوع مطرح شد که کمیته ای در وزارتخانه برای افزایش ارتباط با کشورهای عضو اکو تشکیل شود.



برقراری خطوط مستقیم پروازی میان تهران و پایتخت های کشورهای عضو اکو



علیزاده بر ضرورت برقراری خطوط مستقیم پروازی میان تهران و پایتخت های کشورهای عضو اکو تأکید کرد و گفت: این مسئله یکی از درخواست های اعضای فراکسیون اکو از وزیر راه و شهرسازی بود، همچنین بر تشکیل هاب منطقه ای هوایی با مرکزیت شهر مشهد مقدس، توسعه فعالیت های جاده ای بر اساس مفاد فصل دوم و سوم موافقتنامه اکو، توسعه فعالیت های دریایی مفاد مختلف فصل چهارم موافقتنامه اکو و توسعه خطوط ریلی به ویژه تجاری سازی قطار مسیر قزاقستان-ترکمنستان-ایران تأکید شد.



رئیس فراکسیون اکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری نشست با وزرای دولت و دستگاه های مختلف با هدف افزایش توجه به ظرفیت های موجود میان ایران و کشورهای عضو اکو برگزار می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 275860
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم