خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/07 - 13:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فیروزی:

صنایع کوچک توان بازاریابی خارجی ندارند/سرمایه در گردش نیاز این روزهای صنایع کوچک و متوسط

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صنایع کوچک و متوسط در حال حاضر به سرمایه در گردش نیاز دارند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در صورت امکان توسعه یابند اما متاسفانه بخش کمی از منابعی که به تولید و صنعت اختصاص پیدا می‌کند، سهم صنایع کوچک و متوسط می‌شود.

حجت اله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مشکلات پیش‌روی صنایع کوچک، گفت: بخش عمده‌ای از اقتصاد و تولید کشور مربوط به واحدهای صنعتی کوچک است در واقع 80 درصد مجموعه‌های تولیدی ما کوچک و متوسط هستند و با وجود اینکه اشتغالزایی بسیاری دارند اما حمایت‌های دولتی کمی از این مجموعه‌ها صورت می‌گیرد.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط در حال حاضر به سرمایه در گردش نیاز دارند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در صورت امکان توسعه یابند اما متاسفانه بخش کمی از منابعی که به تولید و صنعت اختصاص پیدا می‌کند، سهم صنایع کوچک و متوسط می‌شود.



وی عدم توانایی صنایع کوچک و متوسط در بازاریابی را از دیگر مشکلات این واحدهای تولیدی برشمرد و اضافه کرد: از آنجاکه صدای این واحدهای تولیدی بلند نیست، نمی‌توانند بازارهای داخلی و جهانی را به درستی جذب کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارت صمت باید سازوکار مناسبی برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط پیش‌بینی کند، ادامه داد: صادرات حلقه متصل به تولید است و اگر این حلقه تکمیل نشود، واحدهای تولیدی نمی‌توانند موفق باشند.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورتی که این مجموعه‌ها به هم وصل شود می‌توانند به صورت مشترک بازارهای جهانی را به دست آورند و در بازارهای رقابتی با مشکل روبه نشوند البته در این زمینه نقش اتاق‌های بازرگانی را نمی‌توان نادیده گرفت./ 



پایان پیام

  • کد خبر : 375371
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار