خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/14 - 12:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
امیری خامکانی در نطق میان دستور:

مدیریت کرونا و احیای اقتصاد از مأموریت‌های اصلی مجلس آینده باشد

نماینده مردم زرند در مجلس گفت: یک دولت هوشمند می تواند اقتصاد آسیب دیده کشور از کرونا و تحریم را مدیریت کند که برای این کار به ابتکار عمل و همدلی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین امیری خامکانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 14 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته کار و کارگر، روز معلم و روز شوراها گفت: از همه پرسنل بهداشت و درمان به خصوص وزیر بهداشت در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا تشکر می کنم که باعث شد کشور ایران را کشوری توسعه یافته نشان دهد.



نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در طول دوره نمایندگی خود تلاش کردم اشتغال بیشتری در منطقه ایجاد کرده و از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم، در کنار واحدهایی که تا کنون به بهره برداری رسیده پروژه هایی مثل فولاد، بیمارستان و فاز اول نیروگاه 488 مگاواتی در حال افتتاح است.



وی افزود: پروژه هایی همچون منطقه ریلی زرند و کوهبنان نیز در دست اقدام، اجرا و یا کلنگ زنی هستند.



امیری خامکانی در ادامه با اشاره به اولویت های مجلس یازدهم اظهار داشت: در سال پیش رو، 3 ماموریت و اولویت اصلی مجلس جدید مدیریت کامل کرونا، احیای اقتصاد کرونا زده و حرکت به سمت جهش تولید است.



این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با بیان اینکه کرونا بزرگ ترین اقتصادهای دنیا را به زانو درآورده، گفت: اولین قربانی اقتصادی کرونا، صنعت نفت بود. به صنعت نفت آمریکا ضربات مرگباری وارد و میلیون‌ها نفر بیکار شدند، همچنین اروپا هم وضعیت بهتری از آمریکا ندارد.



وی ادامه داد: همه کشورها صرف نظر از توان سیاسی، اقتصادی و نظامی دچار بلایی شده اند که به علت عدم حساسیت دولت‌ها، به ظلم تعبیر می شود این در حالی است که در کشور ما اقتصاد از تحریم و کرونا آسیب دید لازم است بیش از پیش مجموعه حاکمیت شامل قوای سه گانه و نهادها به سمت دولتمردی هوشمند روند که در این کار به ابتکار بیشتر و همدلی بیشتر احتیاج است تا تعهد خود را به رخ جهانیان بکشیم.



امیری خامکانی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به اقتصادهای خرد در شرایط فعلی یادآور شد: فضای کرونا به ما یادآور شد که ملت و دولت هر دو مسئول هستند و با وحدت و همدلی نیاز کشور است و آموختیم در تمامی امور اعم از اقتصاد، اشتغال، فرهنگ، آموزش و درمان، شهروندان مسئول هستند و دولتمردان باید به بهترین شکل عمل کنند.



نماینده زرند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم احیای اقتصاد آسیب دیده با توجه به جهش تولید گفت: باید با اقداماتی همچون تسهیل و مدیریت صادرات، توجه به کسب و کارهای خرد و توجه دولت به بنگاه‌های بزرگ با مشارکت بانک‌ها و موسسات مالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی(ع)، صندوق حمایتی از کسب و کارهای خرد تشکیل شود.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با قدردانی از سپاه برای پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور، از مردم زرند برای حمایت از او برای ۵ دوره نمایندگی مجلس تشکر و خاطرنشان کرد: در این دوره کاندیدا نشدم تا افراد تازه نفس در مجلس حضور داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297321
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار