خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/23 - 15:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
نجم آبادی:

شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌های خصوصی بیشترین نقدینگی را تولید دارند

نماینده مردم «جغتای، جوین و سبزوار» در مجلس شورای اسلامی معتقد است بیشترین تولید نقدینگی از سوی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌های خصوصی اتفاق می‌افتد.

بانکهای خصوصی

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ملت، با اشاره به تاثیر فعالیت‌های بانک‌های خصوصی در افزایش نرخ نقدینگی اظهار کرد: به موجب قوانینی که مجلس یازدهم در راستای فعالیت‌های بانک مرکزی به تصویب رساند، مقرر شد،بنگاهداری از بانک‌ها سلب شود.

نماینده مردم «جغتای، جوین و سبزوار» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین تولید نقدینگی از سوی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌های خصوصی اتفاق می‌افتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ما این نوع نگرش‌ها را به سمتی ببریم که بنگاه داری از بانک‌ها گرفته شود و این موارد شفاف شده و بانکها بر اساس قانون به وظایف خود عمل کنند قطعاً چنین اتفاقاتی یعنی تاثیر فعالیت‌های بانک‌های خصوصی در افزایش نرخ نقدینگی رخ نخواهد داد.

نجم آبادی با بیان اینکه برخی از بانک‌های خصوصی با استقراض خود به تولید نقدینگی دامن زده اند، اظهار کرد: به واقع تولید نقدینگی در افزایش نرخ تورم تاثیر گذاشته و اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه باید سیر حرکت بانک‌های خصوصی تغییر کند، ادامه داد: بانک مرکزی باید نظارت صحیحی نسبت به تولید نقدینگی در بانک‌های خصوصی داشته باشد و از هرگونه فعالیت‌های مخرب بانکی در اقتصاد جلوگیری کند. البته ما در این بخش قوانین لازم را به تصویب رسانده که باید ملاک عمل قرار گیرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 379498
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار