خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/04 - 11:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فرخی میکال:

سرعت ساخت و ساز با روش‌های صنعتی سازی افزایش یابد/ ضرورت تمرکز بر نوسازی بافت‌های فرسوده مناطق پر تراکم پایتخت

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: مشوق‌های بسیار خوبی برای نوسازی بافت های فرسوده در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده که به افزایش سرعت نوسازی شهری کمک خواهد کرد.

رسول فرخی میکال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در خصوص ضرورت افزایش سرعت ساخت و ساز مسکن گفـت: با توجه به اینکه بیش از دو سال و نیم از عمر دولت سیزدهم و اجرای قانون جهش تولید مسکن می‌گذرد اما با اهداف تعیین شده فاصله زیادی داریم، لذا باید سرعت ساخت و ساز ها را افزایش دهیم.



نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: از جمله‌ راه‌های افزایش سرعت ساخت و ساز استفاده از تکنولوژی های جدید و نوین در ساخت، بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های خارجی و تشویق و حمایت از مردم برای ساخت خانه در مناطق بافت فرسوده به دلیل وجود زیرساخت مناسب است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات مجلس در برنامه هفتم توسعه در جهت سرعت بخشی به روند احیای بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم تدابیری خوبی برای بهبود روند احیای بافت‌های فرسوده صورت گرفته است. پرداخت وام های قانون جهش تولید مسکن تا سقف ساخت 5 واحد برای بافت‌های فرسوده یکی از مشوق های بسیاری خوب در برنامه هفتم برای این مهم است.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، اظهار کرد: در راستای افزایش سرمایه گذاری در بافت های فرسوده نیز مصوبه خوبی در مجلس داشتیم چرا که همواره به دلیل حاشیه سود بالای ساخت و ساز در مناطق شمالی و برخودار شهرها نسبت به مناطق بافت های فرسوده تمایل سرمایه گذاران به حضور در این مناطق بیشتر بوده و امیدواریم با مصوبه مذکور تا حدی این روند بهبود پیدا کند. البته که برای کاهش بروکراسی اداری و دریافت پروانه نوسازی نیز احکام خوبی به تصویب رساندیم.



وی در پایان تاکید کرد: هر چه بیشتر به سمت نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمدی شهری حرکت کنیم در زمان وقوع حوادث طبیعی نیز خسارات کمتری را متحمل می‌شویم. هم اکنون شهری مانند تهران که تراکم بسیار بالایی دارد؛ در شرایط حساسی قرار داشته و انبوهی از کوچه‌های باریک و غیر استاندار و خانه های فرسوده زنگ خطری برای پایتخت محسوب می‌شود و مسئولان باید بیش از پیش بر نوسازی بافت ها در این مناطق متمرکز شوند. /



پایان پیام

  • کد خبر : 373563
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار