خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/28 - 14:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
موسوی تاکید کرد:

ساخت مسکن با استفاده از تکنولوژی صنعتی سازی سرعت می گیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت ساخت مسکن در کشور گفت: یکی از راه‌های افزایش سرعت تولید استفاده از تکنولوژ‌های نوین ساخت و صنعتی سازی است که متاسفانه در جریان اجرای طرح نهضت ملی کمتر به این موضوع پرداخت شده است.

سید جمال موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ساخت خانه های کوچک متراژ و اقتصادی گفت: در حال حاضر در کشور به دلیل کاهش تولید مسکن طی سال‌های گذشته با کمبود‌های بسیار زیادی مواجه هستیم و همین موضوع موجب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن و به تبع آن رشد بی ضابطه قیمت مسکن شده است.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس با تاکید براین که برای بهبود وضعیت بازار و کاهش تلاطم‌ها باید به روند ساخت خانه سرعت بیشتری دهیم عنوان کرد: قانون جهش تولید مسکن و قوانینی نظیر مالیات بر خانه‌های خالی و ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها زنجیره تولید مسکن را تکمیل کرده و در صورت اجرای دقیق تا حد قابل قبولی روند رو به رشد قیمت‌ها را کنترل خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای رفع کمبودها، برخی از مسئولان و کارشناسان معتقد به ساخت خانه‌های کوچک متراژ هستند تا روند ساخت سرعت بیشتری گرفته و هم چنین با مدیریت هزینه‌های ساخت، بهای تمام شده کاهش پیدا کند و شرایط خانه دار شدن مردم تسهیل شود. اما در عمل اینگونه نبوده و این سیاست به دلیل سرازیر شدن سرمایه‌های مردم، به محلی مناسب سوداگری تبدیل شده و نیاز مصرفی مردم را پاسخ نمی‌دهد. ضمن اینکه ساخت خانه ای 25 متری برای زندگی خانواده‌ها مناسب نبوده و با فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز هم خوانی ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت ساخت مسکن در کشور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در سطح کشور تاکید کرد: یکی از راه‌های افزایش سرعت ساخت و ساز استفاده از تکنولوژ‌های نوین ساخت و صنعتی سازی است که متاسفانه در جریان اجرای طرح نهضت ملی کمتر به این موضوع پرداخت شده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 383612
کلمات کلیدی
مهدی سعدی آرانی
خبرنگار

مهدی سعدی آرانی

آخرین اخبار