خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/19 - 14:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
قره خانی:

سرانجام قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی چه شد؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، گفت: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی فعلا در حالت مسکوت باقی مانده است.

اسدالله قره خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه توتال قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را ترک کرده است، گفت: مقرر شده بود که اگر توتال قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را ترک کرد، شرکت CNPC چین و پتروپارس پروژه را ادامه دهند، اما با توجه مواضع آمریکا شرکت های مختلف منتظر 13 آبان بودند تا مشاهده کنند که تهدیدات آمریکایی ها قدرت عملیاتی شدن دارد یا خیر.



سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصل قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی از سوی شرکت چینی ها پابرجا است، افزود: شرکت چینی موضوعی به عنوان خارج شدن از قرارداد، ترک و رها کردن قرارداد را مطرح نکرده است.



بیشتر بخوانید



•  توتال به صورت رسمی ایران را ترک کرد



• چینی ها جایگزین توتال در پارس جنوبی شدند



قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی فعلا در حالت مسکوت باقی مانده است



وی ادامه داد: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی فعلا در حالت مسکوت باقی مانده است تا مشاهده شود چه سرانجامی پیدا می کند.



نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در پروژه توسعه فاز 11 پارس جنوبی، اظهار داشت: در شرایط کنونی اقداماتی در حال انجام است اما نه به میزانی که انتقال ارز و تجهیزات به پروژه انجام شود.



تا چه میزان چینی ها اراده خود را برای توسعه فاز 11 جزم کرده اند؟



سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید دیده شود که تا چه میزان چینی ها اراده خود را برای توسعه فاز 11 جزم کرده اند و امیدوارم با اقدامات صورت گرفته توسعه فاز 11 پارس جنوبی ادامه یابد.



خبرگزاری خانه ملت؛ 29 مرداد سال جاری بود که وزیر نفت اعلام کرد که توتال به صورت رسمی قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را ترک کرده  و بیش از 2 ماه است که اعلام کرده از قرارداد خارج می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 266219
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم