خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/02 - 12:58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
هاشمی:

ابتلا به «کرونا» شرط سنی ندارد / ضریب نفوذ و دربرگیری کرونا بسیار بالا است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آنفلوآنزا کشنده‌تر از کرونا است اما ضریب نفوذ و دربرگیری کرونا بسیار بالا است.

همایون هاشمی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اپیدمی ویروس کرونا  گفت: ابتلا به ویروس کرونا همه گیر است همه به یک اندازه در معرض این بیماری قرار دارند نمی‌توانیم در شرایط کنونی شرط سنی برای این بیماری تعریف کنیم گروه‌های خاصی در معرض عارضه‌های جدی این بیماری هستند، این گروه‌های خاص شامل افراد دیابتی، سرطانی و بیماران خاص هستند که مشغول شیمی درمانی و یا بنا به دلایلی سیستم بدنی ضعیفی دارند این گروه از افراد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کوبید۱۹ هستند.



نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی افزود: برخی از آمارها نشان می‌دهند کرونا در بالای ۸۰ تا ۸۵ درصد افراد بدون علائم  یا با علایم سرماخوردگی خفیف ظهور می‌کند، درصدی از افراد با مشکلات تنفسی و تعداد هم با سرفه‌های خشک متوجه می‌شوند که به بیماری مبتلا شده‌اند.



احتمال یک درصد خطای کیت‌ها وجود دارد



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه کیت‌ها به لحاظ تشخیصی و حساسیت بیماری ۹۵ تا ۹۸ درصد درست تشخیص می‌دهند و احتمال یک درصد هم جای خطا می‌تواند وجود داشته باشد.



آنفلوآنزا کشنده‌تر از کرونا است اما ضریب نفوذ و دربرگیری کرونا بسیار بالا است



نماینده مردم در مجلس دهم در مورد خطرناکی کرونا و آنفلوآنزا یادآور شد: ویروس کرونا تا حدودی ناشناخته است هنوز به مطالعه دقیق اپیدمیولوژیک‌ها نرسیده، نمی‌توانیم قضاوت درستی در مورد شدت خطرناکی کرونا یا آنفلوآنزا داشته باشیم؛  اگر به آمارهای چند ماه اخیر اکتفا کنیم از نظر کشندگی آنفلوآنزا کشنده‌تر از کرونا است اما ضریب نفوذ و دربرگیری کرونا بسیار بالا است، کرونا ویروسی ناشناخته است نیاز به زمان است تا با مطالعات بیشتر دانشمندان درمان قطعی آن را پیدا کنند.



عفونت ریه‌ای عامل مرگ و میر بسیاری از افراد است



وی تصریح کرد: هنوز به صورت قطعی اعلام نشده که کوبید ۱۹ کدام نقطه از بدن را بیشتر مورد هدف قرار می‌دهد اما بیشترین آسیب را به ریه وارد می‌کند و در حال حاضر عفونت ریه‌ای عامل مرگ و میر بسیاری است و در برخی از مواقع کلیه‌ها و برخی از ارگان‌های بدن را هم درگیر می‌کند.



هاشمی در مورد انتقال کرونا از طریق غذا و اقلام خوراکی گفت: غذا هم می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد اما ترشحات معده مانع از تاب آوری این ویروس می‌شود.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بهترین راهکار قطع رشد این  بیماری کاهش رفت و آمد در شهر است، افراد مشکوک به بیماری قرنطینه شوند و کسانی سالم هستند با خود قرنطینگی مانع از گستردگی کرونا شوند در این شرایط تا می‌توانیم از دورهمی‌ها دوری کنیم و در مواقع ضروری از لوازم بهداشتی مثل ماسک و دستکش استفاده کنیم.



بیشتر بخوانید:





رئیس کارگروه آسیب‌های اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: چند پروتکل درمانی برای مداوای بیماران اختصاص داده شده که پزشکان در حال انجام آن هستند؛ برای مقابله با این بیماری در این شرایط باید  سیستم بدنی خود را قوی کنیم، خوردن مکمل‌های ویتامینی می‌تواند کمک بزرگی برای مقابله و ممانعت از پیشروی این بیماری باشد از خوددرمانی با داروهای شیمیایی پرهیز کنید و درصورت مصرف داروهای مکمل هم با پزشکان مشورت کنید ./



پایان پیام

  • کد خبر : 296224
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار