خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/13 - 12:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
یارمحمدی:

سیل‌زدگان بی‌سرپناه سیستان و بلوچستان برای مقابله با کرونا در کدام خانه بمانند؟

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی به ساماندهی سیل‌زدگان این استان و نبود آب و سرپناه برای آنها از وضعیتشان در شرایطی که با بحران شیوع کرونا مواجه هستیم ابراز نگرانی کرد.

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد روند ساماندهی سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان با یادآوری اینکه این پروسه زمان‌بر است، گفت: در چند ماه اخیر وقوع سیل خساراتی را به روستاهای این استان وارد کرده است که دومین بار مصادف با شیوع ویروس کرونا شد.



تقدیر از رسانه‌ها برای تشریح وضعیت مردم سیل‌زده استان سیستان‌و‌بلوچستان



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: منازل مسکونی در این منطقه که در پی وقوع سیل دچار خسارت شدند، مطابق با استانداردهای شهرسازی نبوده و اغلب مردم در این بخش پراکنده زندگی کرده یا کپرنشین بودند.



وی تصریح کرد: البته به دنبال وقوع سیل در زمستان سال گذشته، رسانه‌ها وضعیت این منطقه را به خوبی برای عموم تشریح کردند و این امر باعث شد خیرین، مسئولان و نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان آستین‌ها را بالا بزنند.



چرا ساماندهی مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان به فراموشی سپرده شد؟



یارمحمدی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، این است که ساماندهی مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرد، ناتمام مانده و به فراموشی سپرده شد، کما اینکه ارائه امکانات به مردم سیل‌زده این استان محدود بوده و اسکان موقت آنها هم کامل اجرا نشد، چرا که آنها به صورت پراکنده زندگی می‌کنند و شناسایی این افراد زمان‌بر است.



این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: مردم سیل‌زده این منطقه که بی‌سرپناه مانده‌اند حتی همیشه برای تامین آب هم با مشکل مواجه هستند، در این شرایط که با بحران شیوع کرونا هم مواجه هستیم چطور باید اصول بهداشتی مورد تاکید را رعایت کنند؟



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون لازم است برای اقامت سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان منازل مناسب با سبک زندگی که دارند، ساخته شود، ضمن اینکه باید برای ساماندهی دائمی آنها چاره‌اندیشی شود به این صورت که هم به آب دسترسی داشته باشند و هم برق مورد نیازشان از طریق پنل‌های خورشیدی تامین شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 296434
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار