خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/27 - 09:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مرادی:

زیر ساخت‌ها برای جایگزینی سوئیفت فراهم شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید در شرایطی که آمریکا سوئیفت را قطع کرده است باید زیرساخت های ایجاد سوئیفت داخلی و جایگزین فراهم شود.

منصور مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه روسیه به شبه سوئیفت ایرانی می‌پیوندد، اظهار داشت: با توجه به ایجاد محدودیت ها در روابط بین المللی بانکی از سوی آمریکا و قطع سوئیفت برای اکثر بانک های ایرانی باید دولت به فکر ایجاد زیرساخت های بانکی در سطح ملی و فرا ملی باشد.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: برای توسعه کشور باید در تمام بخش ها برای زیر ساخت ها اقدامات موثر شود، تا بتوانیم به آسانی مشکلات را بر طرف کنیم، باید گفت دولت در ایجاد زیر ساخت در سطح ملی عملکرد قابل دفاعی نداشته است.



نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در نظر داشت با قطع تلگرام، پیام رسان داخلی را در اختیار قرار دهد اما باید این ایده تا چه اندازه موفقیت آمیز بود، هر چه در زمینه این بخش از فضای مجازی و الکترونیکی موفق شده باشیم می توان گفت زیر ساخت ها برای جایگزینی سوئیفت فراهم است.











سوئیفت سوییفت swift


 



توافق بر سر بلاکچین ایرانی



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، درهمین راستا اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاک‌چین روسیه، یک توافق همکاری با آزمایشگاه بلاک‌چین ایران برای توسعه یک شبکه ایرانی مشابه سوئیفت که تحت اجراست، به امضا رسانده است. به گزارش اسپوتنیک، بنا براعلام شبکه اخبار آر بی‌کی روسیه، اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاکچین روسیه یک توافق همکاری با آزمایشگاه بلاکچین ایران که یکی از سازمان‌های متخصص در زمینه بلاکچین و مسئول معرفی فناوری دیجیتال به اقتصاد این کشور است، به امضا رسانده است. طبق اعلام این شبکه یوری پریپاچکین، رئیس اتحادیه صنعت رمزنگاری و بلاکچین روسیه گفت تجربه و تخصص شرکتش «می تواند در ایران که وضعیت به علت قطع سوئیفت پیچیده‌تر از روسیه است، مورد استفاده قرار بگیرد.»



رمزنگار اقتصادی برای دور زدن تحریم ها



پریپاچکین خاطرنشان کرد: «بر اساس اطلاعات ما، توسعه فعال یک شبکه ایرانی مشابه سوئیفت در حال حاضر در حال انجام است. ابزارهای رمزنگاری اقتصادی می‌تواند کاملاً به طور مؤثر برای دور زدن محدودیت‌ها استفاده شود و به همین دلیل است که از این پتانسیل باید در این موقعیت ژئوپلتیکی کنونی استفاده کرد.» در اوایل ماه نوامبر، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران اعلام کرد تهران از گزینه‌های بانکی جایگزین به‌دنبال قطع سوئیفت استفاده خواهد کرد. اندکی پس از اظهارات وی، سوئیفت اعلام کرد که دسترسی برخی از بانک‌های ایران به این سیستم پیام‌رسانی را متوقف کرده است. سوئیفت هیچ اشاره‌ای به تحریم‌های امریکا علیه ایران نکرد و تنها اعلام کرد، این تصمیم «به نفع ثبات و یکپارچگی گسترده‌تر در سیستم مالی جهانی گرفته شده است.» این اقدام از سوی اتحادیه اروپا اقدامی قابل تأسف توصیف شد.



بیشتر بخوانید:



ایران در فرصت محدودی کانال‌های جایگزین سوئیفت را فعال می‌کند



بانک های کوچک متصل به سوئیفت روزنه ای برای دور زدن تحریم/



 



پایان پیام

  • کد خبر : 266788
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار