خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/18 - 15:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
طهماسبی:

زمین در شهرک‌های صنعتی به محلی برای دلالی تبدیل شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید افراد بسیاری در این شهرک‌های صنعتی، زمین دریافت می‌کنند اما این زمین‌ها بلا استفاده می‌ماند، در واقع این زمین‌ها را فریز می‌کنند و پس از گذشت مدتی به دلیل تورم موجود در کشور با قیمت‌های گزافی به فروش می‌رسانند و به نوعی در این حوزه یک دلالی ایجاد شده است.

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به گلایه‌مندی مردم از وضعیت زمین در شهرک‌های صنعتی، گفت: افراد بسیاری در این شهرک‌ها زمین دریافت می‌کنند اما این زمین‌ها بلا استفاده می‌ماند، در واقع این زمین‌ها را فریز می‌کنند و پس از گذشت مدتی به دلیل تورم موجود در کشور با قیمت‌های گزافی به فروش می‌رسانند و به نوعی در این حوزه یک دلالی ایجاد شده است.



نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند ممکن است برخی افراد به دلیل نبود  منابع مالی کافی توانایی راه‌اندازی واحد صنعتی مورد نظر خود را نداشته باشند اما هستند افرادی که به دنبال سودجویی از این محل هستند.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی درست، دست دلالان را از زمین‌های شهرک های صنعتی کوتاه کرد درواقع زمین‌ها باید مشروط و با قید زمان به متقاضیان تحویل داده شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در صورتی که با وجود تامین زیرسخت‌های مناسب و اعطای تسهیلات و مجوزهای لازم، راه‌اندازی واحد صنعتی بیش از زمان مورد نظر به طول انجامید، باید زمین از بازپس گرفته شود و افراد دارای صلاحیت واگذار شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 372731
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار