خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/26 - 15:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
احمدی:

رویای مهار گازهای فلر محقق می‌شود/ضرورت اختصاص به‌موقع اعتبارات

عضو کمیسیون انرژی مجلس از تحقق رویای مهار گازهای فلر خبر داد و گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای مهار فلرها باید به درستی تخصیص داده شود.

موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اینکه آیا طبق گزارشات مدیرعامل شرکت ملی نفت گازهای همراه تا سال 1404 جمع‌آوری می‌شوند یا خیر؟، گفت: جمع‌آوری گازهای فلر یکی از دغدغه‌های مهم مردم جنوب کشور به دلیل آلایندگی بالای این نوع گاز به شمار می‌آید، ضمن آنکه سرمایه بسیاری نیز به دلیل رها کردن این گازها به هدر می‌رود، لذا مهار فلرها از اولویت‌های اصلی کمیسیون انرژی مجلس یازدهم از ابتدای آغاز به کار بوده است که در این راستا جلسات متعددی با وزیر نفت و معاونان وی برگزار کردیم.



نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین از آنجا که وزارت نفت در این رابطه دغدغه دارد تحقق آن را با انعقاد قراردادهایی پیگیری کرده است تا جایی که اکنون یکی از پتروشیمی‌های منطقه به مسئله مهار فلرها ورود کرده است، البته اعتبارات در نظر گرفته شده برای مهار فلرها باید به درستی تخصیص داده شود که باتوجه به گزارش‌های وزارت نفت، روند در پیش گرفته شده می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.  



وی افزود: اگرچه منابع در نظر گرفته شده برای مهار فلرها فوق‌العاده نیست اما اگر وزارت نفت بتواند علاوه‌بر فروش نفت، صادرات محصولات نفتی را نیز به خوبی انجام دهد به‌یقین منابع لازم تامین خواهد شد.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: طبق برنامه هفتم توسعه، صنایع انرژی‌بر ازجمله پتروشیمی‌ها از طریق مشارکت با شرکت‌های غیردولتی، اکتشاف، تولید و بهره‌برداری از گازهای مشعل را در اولویت کاری خود قرار دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 374763
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار