خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/26 - 11:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عباسی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق:

دولت مکلف به خریداری کل گندم مورد نیاز کشور شد / تسویه مطالبات خرید گندم تا پایان شهریورماه در بودجه سال آینده

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت باید کل گندم کشور را خریداری و یارانه گندمی که باید در قالب نان به مردم بدهد را پرداخت و گندمی که قرار است به صنف و صنعت بدهد را با قیمت تمام شده، به فروش برساند.

علیرضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه کمسیون تلفیق در زمینه خرید تضمینی گندم،گفت: موضوع خرید تضمینی گندم یکی از اقدامات خوب  دولت  و مجلس بود. در راستای این رویکرد دولت تمام گندم را خریداری می‌کرد و آن را براساس قیمتی که خود تعیین می کرد به  صنف و صنعت می فروخت.



نماینده مردم «کرج، اشتهارد و پردیس» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در این بخش دولت پیشنهادی را در لایحه بودجه مطرح کرده  بود که تنها گندم مورد نیاز نان و نانوایی ها را خریداری کند و مابقی صنوف خودشان گندم مورد نیاز فعالیتشان را خریداری کنند که این موضوع می توانست ناهماهنگی را در این بخش ایجاد کند.



این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از این رو کمیسیون تلفیق مصوب کرد که دولت باید کل گندم کشور را خریداری و  یارانه گندمی که باید در قالب نان به مردم بدهد را پرداخت  و گندمی که قرار است به صنف و صنعت بدهد را با قیمت تمام شده، به فروش برساند.



این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد:این مصوبه باعث می شود تا دولت تا شش ماهه اول سال - انتهای شهریور -  کل گندم را خریداری کرده و مبالغ آن را پرداخت کند. همچنین با در نظر گرفتن این رویکرد، صنف و صنعت  آرد مورد نیاز فعالیشتان  را از دولت خریداری خواهند کرد.



وی با بیان اینکه در قالب این رویکرد مدیریت لازم از سوی دولت اعمال می شود، بیان کرد: از این رو قرار نیست یارانه ای به صنف و صنعت داده شود و صنف و صنعت به قیمت آزاد، آرد مورد نیاز خود را خریداری خواهند کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374726
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار