خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/23 - 10:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ناصری نژاد:

دولت باوجود آگاهی از وقوع سیل برنامه‌ موثر برای مقابله با آن ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه ما هر ساله شاهد سیل و طوفان یا گرمای بیش از اندازه در تابستان و کمبود برق رو به رو هستیم اما مسئولان طوری رفتار می‌کنند که گویی برای نخستین بار است با این مشکل رو به رو شده‌اند و عملا هیچ برنامه از پیش تنظیم شده‌ای برای مقابله با این مشکلات و جلوگیری از خسارت‌ها ندارند.

مجید ناصری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از عدم انجام لایروبی و آبخیزداری که یکی از دلایل وقوع سیل‌های هر ساله است، گفت: متاسفانه عدم مسئولیت‌پذیری  دیده می‌شود و عموما مسئولان بعد از وقوع حادثه به فکر رسیدگی می‌افتند، در واقع پس از وقوع حادثه مدتی توسط رسانه‌ها و مسئولان هیاهویی می‌شود اما بعد از مدتی موضوع بدون انجام اقدام خاصی در راستای حل آن به فراموشی سپرده می‌شود.



نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه ما هر ساله شاهد سیل و طوفان یا گرمای بیش از اندازه در تابستان و کمبود برق رو به رو هستیم اما مسئولان طوری رفتار می‌کنند که گویی برای نخستین بار است با این مشکل رو به رو شده‌اند و عملا هیچ برنامه از پیش تنظیم شده‌ای برای مقابله با این مشکلات و جلوگیری از خسارت‌ها ندارند.



وی افزود: اصلاح سیل‌بندها، انجام آبخیزداری و لایروبی ازجمله اقداماتی است که هر ساله برای آن در قانون، منابع بودجه اختصاص داده می‌شود اما مدیران ما قدرت پیش‌بینی مشکلات و کم کردن خسارات را ندارند به همین دلیل ما هر ساله شاهد این حوادث ناگوار و به خطر افتادن جان و مال مردم هستیم.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ابراز تاسف از تلفات سیل اخیر که منجر به فوت 4 پزشک متخصص شد، گفت: به شدت نمایندگان مجلس و کمیسیون انرژی از این وضعیت گله‌مند است و از عملکرد دولت در این زمینه رضایت ندارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 363297
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار