خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/01 - 16:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
بهرام نیا مطرح کرد:

دستیابی به توسعه پایدار در کشور با جلوگیری از خام فروشی

رییس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس، گفت: تنها راه جلوگیری از خام فروشی، باور مسوولان به این موضوع است که برای دستیابی به توسعه پایدار در کشور باید به گونه ای عمل کرد که عواید فعالیت ها متوجه جامعه شده و سود نهایی به جیب مردم برود.

حسن بهرام نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دغدغه مسوولان نظام این است که محصولات نفتی به صورت خام صادر نشوند، افزود: اگر روی صنایع تبدیلی سرمایه گذاری کنیم، سود ناشی از فرآوری ها به جیب مردم رفته و یا به خزانه دولت واریز می شود.



انتقاد از روند کند توسعه پتروپالایشگاه ها



نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از روند کند توسعه پتروپالایشگاه ها در کشور، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها را گسترش داده و نفت خام را به عنوان خوراک به آن ها بدهیم می توانیم از مشتقات و فراورده های آن ها استفاده کنیم.



 



دغدغه مسوولان نظام این است که محصولات نفتی به صورت خام صادر نشوند



لزوم جلوگیری از خام فروشی



رییس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه تا آنجا که می توانیم باید از خام فروشی جلوگیری کنیم، ادامه داد: تنها راه جلوگیری از خام فروشی، باور مسوولان به این موضوع است که برای دستیابی به توسعه پایدار در کشور باید به گونه ای عمل کرد که عواید فعالیت ها متوجه جامعه شده و سود نهایی به جیب مردم برود. این کار در راستای ایجاد اشتغال، ارتقای وضعیت اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار می تواند موثر باشد.  



وجود تکنولوژی کافی در کشور



این نماینده مردم در مجلس دهم، تکنولوژی های موجود در این عرصه را با وجود جوانان کاربلد و نخبه در کشور قابل توجه و کافی دانست و افزود: با وجود جوانان نخبه ای که در کشور داریم، به نظر نمی رشد مشکلی در زمینه استفاده از تکنولوژی در این عرصه داشته باشیم. هرچند در مقایسه با سایر کشورها ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد، ولی در هر حال باید به این موضوع هم توجه کرد که برای دستیابی به پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد باید هزینه کرد./



بیشتر بخوانید:



افزایش ثروت ملی کشور با توسعه پتروپالایشگاه ها



دستیابی به ارزش افزوده بیشتر با توسعه پتروپالایشگاه ها



پایان پیام

  • کد خبر : 264993
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم