خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/19 - 11:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
علیپور:

درآمد طبقه متوسط به پایین جوابگوی نیازهای این قشر نیست/ رفع مشکلات معیشتی مردم در اولویت مجلس قرار دارد

نماینده مردم «ماکو، شوط، چالدران و پلدشت» در مجلس دوازدهم با بیان اینکه درآمد طبقه متوسط به پایین جوابگوی نیازهای این قشر نیست،گفت: نمایندگان در مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم را در اولویت کاری خود قرار خواهند داد.

علیپور

عمر علیپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اولویت‌های اقتصادی مجلس دوازدهم گفت:یکی از اولویتهای بنده تقویت اتحاد و همدلی مردم برای توسعه بیشتر کشور است.

نماینده مردم «ماکو، شوط، چالدران و پلدشت» در مجلس دوازدهم با بیان اینکه دومین اولویت نمایندگان رفع مشکلات معیشتی مردم خواهد بود، ادامه داد: در حال حاضر پتانسیل‌های اقتصادی اعم از گمرک و بستر های لازم برای سرمایه گذاری در حوزه انتخابیه بنده وجود دارد لذا ما سعی داریم با توجه به این پتانسیل‌ها به اقدامات مناسبی دست پیدا کنیم،تا این اقدامات منجر به تقویت معیشت مردم به ویژه مردم طبقه متوسط و متوسط به پایین شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مردم طبقه متوسط به پایین به یک درآمد کافی دست پیدا کنند، تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های مناسبی در حوزه انتخابیه بنده وجود دارد که باید این موارد در راستای درآمدزایی افراد به کار گرفته شود. در حال حاضر بخش چالدران جزو منطقه آزاد ماکو قلمداد نمی‌شود و در تلاش هستیم تا این شهر محروم به درستی دیده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه چالدران در خط مرزی ایران و ترکیه قرار دارد، بیان کرد: متاسفانه بخش چالدران در مرز در محرومیت به سر می‌برد. بنابراین ما باید از طریق احداث بازارچه‌های تجاری، این بخش را به درستی تقویت کنیم. با این حال در حال حاضر و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در دو منطقه ‌می توان بازارچه تجاری لازم را احداث کرد که این امر می‌تواند مناسب بوده و محرومیت های اقتصادی مردم این منطقه را جبران کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی در حوزه آب، در ماکو اظهار کرد: همچنین ماکو با مشکل زمین‌های زراعی مواجه است چرا که منابع طبیعی و منطقه آزاد این زمین‌ها را تصاحب کرده و مشکلات زیادی را بر جای گذاشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه انتخابیه بنده ظرفیت‌های اقتصادی زیادی دارد، تاکید کرد: ما اگر بتوانیم سرمایه‌گذار را به این منطقه سوق دهیم،فعالیت‌های اقتصادی در این بخش رونق خواهد گرفت البته عمده مشکل سرمایه‌گذاران جهت عدم حضور به این منطقه مربوط به مشکلات زیرساختی است. بنابراین ما در صدد این هستیم تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به این منطقه سوق پیدا کنند البته این منطقه مجهز به فرودگاه بوده اما این فرودگاه چهار ماه است که به دلیل عدم وجود هواپیما تعطیل است که باید این قبیل مشکلات نیز برطرف شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 379254
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار