خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/09 - 13:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سیاهکلی در نشست فناوری های نوظهور:

دانشگاه‌ها مفاهیم روشنی از اقتصاد دیجیتال ارائه کنند

رییس فراکسیون فضای مجازی و رسانه مجلس با اشاره به ضرورت ارائه تعریف روشن و دقیق از مفاهیم اقتصاد دیجیتال گفت: دانشگاه ها برای این موضوع باید برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ اولین نشست تخصصی " فناوری های نوظهور بایدهای مولدساری در آموزش عالی" با حضور دانشگاهیان، فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان بخش خصوصی و مدیران صمت در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور برگزار شد.



لطف اله سیاه کلی رییس کمیته هوافضا، دانش بنیان و فناوری‌های نوین مجلس شورای اسلامی در این نشست تخصصی گفت‌ در مولدسازی لازم است امنیت سرمایه و تسهیل‌گران را با تدوین و قوانین صحیح تامین کنیم. دانشگاه ها موضوعات پایان نامه ها را در جهت تبیین و حل مسائل اقتصاد دیجیتال هدایت کنند.



رییس فراکسیون فضای مجازی و رسانه مجلس افزود: فضای مجازی به بستری گفته می شود که زمان و مکان را به حداقل نزدیک و یک عرصه جدید زندگی برای ما ایجاد نموده که بهره‌وری انسان را افزایش می دهد.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ضرورت تعریف روشن و دقیق مفاهیم اقتصاد دیجیتال اشاره و تاکید کرد: دانشگاه ها برای این موضوع باید برنامه ریزی کنند.



در این نشست علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن اشاره به دستاوردهای دانشگاه صنعتی کشور به عنوان قطب علمی هوشمندسازی، گفت: با بهره مندی از نیروهای متخصص و توانمند و حسب تفاهم نامه مشترک با نیروهای مسلح درحال تدوین سندملی هوش مصنوعی هستیم.برای توسعه اقتصاد دیجیتال و ایجاد بسترهای مرتبط ، بروز رسانی محتوای درسی، روش های ارزیابی نوین، تعریف پایان نامه های دانشجویی، بازتعریف شاخص های دانش آموختگان و مهارت های تدریس اجتناب ناپذیر است.



وی رفع موانع و شتابدهی مولدسازی در آموزش عالی را یکی از محورهای اصلی نشست دانست.



وی در ادامه ضمن دعوت از کلیه صاحبنظران و متخصصین اعلام کرد اولین اجلاس سراسری همزمان با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با میزبانی دانشگاه و حضور مسئولان عالیرتبه برگزار و در این اجلاس مقرر است نسبت به گفتمان سازی در این خصوص پرداخته شود.



محمد جواد صدری مهر، دستیار ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نیز عنوان کرد: مولفه‌های زمان و مکان متغیرهای اصلی اقتصاد هستند که با گذر از اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتال و پلتفرمی،  زمان و مکان دارای مفاهیم و مقیاس های جدیدی شده اند و شکل و ماهیت دارایی و سرمایه تغییر کرده و نیاز به باز تعریف و تبدیل دارد.



مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت های زیست بوم نوآوری به نهاد سازی معاونت جهت ایجاد زیرساخت ها و بسترهای جدید در کشور اشاره و تاکید کرد:موضوع تحول دیجیتال و هوشمند سازی یکی از اولویت های جدی می باشد./





پایان پیام

  • کد خبر : 375521
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار