خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/30 - 11:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
اکبری مطرح کرد:

خیز بلند کشور برای خودکفایی در تولید شکر و دانه‌های روغنی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کشور برای دست یابی به خودکفایی در زمینه تولید شکر و دانه‌های روغنی خیز بلندی برداشته اما رسیدن به خودکفایی نیازمند برنامه طولانی مدت و مداوم است.

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نیاز کشور به واردات گندم، گفت: میزان تولید و برداشت گندم در سال زراعی گذشته برای تامین نیاز داخلی کشور کافی بود اما با توجه به عدم موفقیت دولت در خرید تضمینی گندم باید بخشی از کسری موجود را از طریق واردات تامین کنند.



نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید بخشی از گندم تولیدی کشور که به سمت انبارهای خصوصی هدایت شده را وارد چرخه مصرف انسانی نماید تا نیاز به واردات این محصول استراتژیک کاهش پیدا کند، ادامه داد: کشور با توجه به میزان گندم برداشت شده در فصل برداشت نیازی به واردات گندم نباید داشته باشد.











دانه روغنی کلزا


 



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال دست یافتن به خودکفایی در زمینه تولید دانه‌های روغنی و شکر، گفت: باتوجه به اینکه رئیس هیات تحقیق و تفحص از کشت و صنعت‌های نیشکری بوده‌ام  در زمینه تولید و خودکفایی شکر روند مثبت و روبه رشدی در حال طی شدن است.



وی با تاکید بر اینکه میزان برداشت و تولید چغندر قند برای تولید شکر رشد قابل توجه و مداوی دارد، عنوان کرد: در زمینه تولید و کشت دانه‌های روغنی خیز بلندی برداشته شده است هرچند این امکان وجود دارد که محدودیت‌های آبی و خاکی اجازه خودکفایی در زمینه تولید دانه‌های روغن و شکر را ندهد اما می‌توان سطح وابستگی را تا حد قابل قبولی کاهش داد.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: دست یابی به خودکفایی در تولید شکر و دانه‌های روغنی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و نیاز به برنامه ریزی مداوم و بلند مدت دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 292864
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار