خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/12 - 09:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
تقی پور:

ثروت اندوزی از دانش باید جایگزین منابع سنتی شود

نماینده مردم «تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر،پردیس» در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اقتصاد دانش بنیان بدون مانع و به درستی در کشور حرکت خود را ادامه دهد ثروت اندوزی حاصل از این بخش، منابع پایداری را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

رضا تقی پور انوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به لزوم شناسایی منابع پایدار بودجه و راه‌های عدم اتکا به منابع نفتی،گفت:یکی از منابع پایدار بودجه از طریق دانش و رشد دانش بنیان‌ها حاصل خواهد شد.



نماینده مردم«تهران،شمیرانات،ری،اسلامشهر و پردیس» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی می گوییم باید به سمت دانش بنیان ها حرکت کنیم، بدین معناست که ما با مدنظر قرار گرفتن این بخش، دیگر نفتی به فروش نمی رسانیم و محصولی را به فروش می رسانیم که عصاره دانش فنی است.



منابع حاصل از اقتصاد دانش بنیان، منابع بی پایانی است



این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع حاصل از اقتصاد دانش بنیان می تواند، منابع بی پایانی محسوب شود، تصریح کرد: اگر اقتصاد دانش بنیان بدون مانع و به درستی در کشور حرکت خود را ادامه دهد. ثروت اندوزی حاصل از این بخش، منابع پایداری را برای کشور ایجاد خواهد کرد.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه ما تا چندی پیش در زمینه نخبگان خود به اصطلاح خام فروشی می‌کردیم، بیان کرد: متاسفانه نخبگان ما تا چندی پیش از کشور خارج شده و برای خارجی‌ها فعالیت می‌کردند بنابراین ما باید مواد خام چرخه اقتصاد دانش بنیان را برای تولید و ارتقای ارزش افزوده قرار دهیم.



 



وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان می تواند فرآیند مثبتی را در تامین منابع پایدار بودجه ایجاد کند، اظهار کرد:از این رو چرخه های قبل مانند، سرمایه، منابع نفتی و مالیات ها محدودیت هایی دارند که می تواند موجب ناترازی بودجه شود، اما منابع حاصل از اقتصاد دانش بنیان می تواند به عنوان یک منبع پایدار برای تامین منابع بودجه بوده و جایگزین سایر منابع سنتی در این بخش شود.



وی بیان کرد: بنابراین اقتصاد دانش بنیان در تامین منابع پایدار و درآمدی بودجه نقش مهم دارد چراکه این بخش ظرفیت های زیادی داشته  و به نوعی پایان ناپذیر است./



پایان پیام

  • کد خبر : 373913
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار