خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/01 - 14:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
زنگنه مطرح کرد:

تکلیف مجلس به دولت برای تهیه برنامه ثبات بخشی به بازار ارز و تک رقمی کردن نرخ تورم

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، رفع ایرادات باقی مانده به برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

زنگنه

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان درباره مواد برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه بعضاً ایرادات شکلی بود که در هیئت عالی نظارت و شورای نگهبان بخشی از آنها را برطرف کردیم.

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال ۲ الی ۳ ایراد اصلی به لایحه برنامه هفتم توسعه از سوی شورای نگهبان مطرح شد که یکی از آنها درباره بندی از مواد برنامه هفتم توسعه پیرو بیمه عشایر و روستاییان بود که این موضوع در برنامه مذکور درج شده بود اما به دلیل اینکه ما تغییراتی در این بخش و در قانون دائمی اعمال کرده بودیم و با توجه به ایراد هیئت عالی نظارت، نمایندگان با حذف این موضوع موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ادامه داد:اما یکی از ایرادات مهمی که هیئت عالی نظارت به برنامه هفتم توسعه گرفته بود، درباره نحوه کاهش تورم و ثبات نرخ ارز در بازار بود. مسئولین هیئت بندها و موادی که وجود دارد را کامل ندانستند، بنابراین ما در بند الحاقی ۳۵ لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت را مکلف کردیم تا برنامه ثبات بخشی به بازار ارز و کاهش نرخ و تک رقمی کردن نرخ تورم را نیز به مجلس ارائه دهد. زنگنه تاکید کرد: در مجموع کلیه ایرادات هیئت عالی نظارت و شورای نگهبان به برنامه هفتم توسعه و با هماهنگی که صورت گرفته بود، تصویب شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:ان شاءالله تا پایان هفته جاری و یا ابتدای هفته آینده شورای نگهبان این برنامه را تایید و به مجلس اعلام می‌کند./

پایان پیام

  • کد خبر : 378842
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار