خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/27 - 11:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
یوسفی:

تجلیل از غیورمردان صنعت برق خوزستان و حل مشکلات اقتصادی آن‌ها ضروری است

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه تجلیل از غیورمردان صنعت برق خوزستان و حل مشکلات اقتصادی آن‌ها ضروری است، گفت: وظیفه مسئولان قدرشناسی و اجرای عدالت در حق چنین افرادی است.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به از خودگذشتگی فرزندان صنعت برق در استان خوزستان که با انجام عملیات پیچیده فنی و مهندسی مانع خاموشی گسترده در این استان شدند، گفت: با توجه به گرمای شدید که در کشور شاهد هستیم، برنامه‌ریزی برای کاهش ناترازی در دولت جدید و ارائه برنامه توسط وزیر نیرو به‌منظور مقابله با ناترازی مسئله مهمی است که باید به آن پرداخت چراکه کوتاهی صورت گرفته در تولید و مدیریت برق در دهه 90 سبب وقوع این مشکل شده است، در حالی که براساس برنامه ششم توسعه باید 25 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌عنوان نمونه نیروگاه‌های برق - آبی در استانی مانند خوزستان از طریق سدهای بزرگ و راهسازی آب، تولید برق می‌کنند، درواقع سالانه 9میلیارد مترمکعب آب رهاسازی می‌شود، جهت تولید حدود 7 هزار و 500 مگاوات برق از نیروگاه‌های برق- آبی استان خوزستان.

وی معتقد است عدم توسعه در حوزه ساخت نیروگاه‌های برق - آبی به‌ویژه نیروگاه‌ها با راندمان بیش از 60 درصد که عمدتا در استان خوزستان نیز هستند مشکلات فراوانی برای کشور جهت تامین برق ایجاد کرده است چراکه در دهه 90 نیرگاه سازی نشد، به همین دلیل اکنون بیش از 13 هزار و 500 مگاوات ناترازی در حوزه برق داریم.

یوسفی مطرح کرد: اگرچه رئیس‌جمهور جدید باید در این رابطه برنامه داشته است اما تلاش مجاهدانه پرسنل صنعت برق برای جلوگیری از قطع برق استان خوزستان که با سخت‌کوشی جان خود را به خطر انداختند تا مردم و صنعت برق با قطع برق متضرر نشوند بسیار ستودنی و ارزشمند است چراکه جوانان غیرتمند خوزستانی صنعت برق در دمای 70 درجه و رطوبت 90 درجه خودجوش مسئولیت اورهال کردن نیروگاه رامین در اهواز و باوی را بر عهده گرفتند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر نیرو و مسئولان باید با جدیت علاوه‌بر سرعت‌دهی به ساخت نیروگاه، معیشت این پرسنل را اصلاح و ارتقاء دهند و مراحل تبدیل وضعیت آن‌ها و اجرای کامل قانون طبقه‌بندی مشاغل را سرعت بخشند، البته این مسئله باید برای پرسنل صنعت نفت و فولاد نیز اجرا شد چرا که در دکل حفاری در دور افتاده‌ترین منطقه مرزی کشور این پرسنل در شرایط بسیار سخت چرخ صنعت نفت را به حرکت درآورده و مانع از توقف آن شده‌اند، بنابراین باید به معیشت آن‌ها نیز پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه عدالت لزوما به معنای برابری نیست، افزود: کار در دکل نفتی، توربین در منطقه بد آب و هوا و به دور از خانواده ازسوی هر نیرویی قابل‌پذیرش نیست، بنابراین عدم تحقق امنیت شغلی و ایجاد رفاه اقتصادی نمی‌تواند به معنای اجرای عدالت باشد.  

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین از وزیر نیرو درخواست تجلیل از این غیورمردان و حل مشکلات اقتصادی را کرده‌ام چراکه وظیفه مسئولان قدرشناسی از آ‌ن‌ها است./

پایان پیام   

 

  

 

  • کد خبر : 380598
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار