خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/22 - 13:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مفتح مطرح کرد

تاکید گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد بر هماهنگی تیم اقتصادی دولت چهاردهم

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه صبح امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

برنامه و بودجه

محمد مهدی مفتح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به جلسه امروز صبح (دوشنبه ۲۲ مردادماه) کمیسیون برنامه و بودجه به منظور بررسی برنامه‌ها و سوابق گزینه‌های پیشنهادی کابینه چهاردهم، گفت: ابتدا باید به این نکته اشاره کنم، اقدامی که هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با بررسی برنامه و سوابق گزینه‌های پیشنهادی کابینه چهاردهم در کمیسیون‌های مجلس پیش‌بینی کرده است،اقدام مناسبی بوده و به درستی اجرا می‌شود.

نماینده مردم «تویسرکان» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه بررسی سوابق گزینه‌های پیشنهادی کابینه چهاردهم در کمیسیون‌ها برنامه منظمی بوده و بر اساس زمان تعیین شده، امکان حضور همه گزینه‌های پیشنهادی در کمیسیون‌ها وجود دارد تا اظهارات خود را مطرح کرده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گزینه‌های پیشنهادی وزارت دفاع و امور پشتیبانی،اقتصاد و امور دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه این کمیسیون اظهار کرد: گزینه‌های پیشنهادی این سه وزارتخانه، برنامه‌های خود را در جلسه کمیسیون ارائه کردند و به سوالات نمایندگان نیز پاسخ دادند و باید گفت پاسخ‌های ارائه شده، بسیار مناسب بود.

مفتح تاکید کرد:در مجموع یک روشنگری نسبت به اظهارات گزینه‌های پیشنهادی حاضر در کمیسیون صورت گرفت و نمایندگان اطلاعات خوبی نسبت به گزینه‌های مطرح شده برای سه وزارتخانه مذکور پیدا کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین باید تاکید کنم که زمینه تصمیم گیری آگاهانه پیرو اظهارات گزینه‌های پیشنهادی در جلسه فوق ،با برنامه‌ای که مد نظر قرار گرفته، فراهم شد.

مفتح در ادامه با اشاره به مهم‌ترین اظهارات اقتصادی گزینه‌های پیشنهادی برای کابینه چهاردهم ادامه داد: در حال حاضر مشکلات اقتصادی از جمله مهم‌ترین مشکلات کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به معضلات اقتصادی در اموری همچون تورم، نقدینگی و ناترازی بانکی، بیان کرد: به عنوان مثال گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد برنامه‌های خود را درباره این موارد مطرح کرد.

مفتح با اشاره به مدیریت بانک مرکزی و تاثیر آن در جمع‌بندی امور اقتصادی، بیان کرد: با این حال هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت چهاردهم از جمله نکاتی بود که گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد بر روی آن تاکید داشت./

پایان پیام

  • کد خبر : 382037
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار