خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/20 - 13:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حیدری:

بهبود روابط بین‌الملل مهمترین عامل تاثیرگذار برای سرمایه‌گذاری در کشور است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اجتناب از تنش در روابط خارجی و تسهیل در بهبود روابط بین‌الملل مهمترین عامل تاثیرگذار برای انجام سرمایه‌گذاری در کشور است و براین اساس بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی مرتفع می‌شود.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی جزو پارامترهای مهم در حوزه اقتصاد هر کشوری است، گفت: کاهش سرمایه‌گذاری‌ها بر رشد ناخالص داخلی، درآمد سرانه، ایجاد اشتغال، کاهش فقر و نابرابری تاثیرگذار است.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای انجام سرمایه‌گذاری در کشور تصریح کرد: تمام اقتصاددان‌ها معتقدند، بهبود روابط خارجی در حوزه اقتصادی-سیاسی در شرایط فعلی مهمترین و کلیدی‌ترین عامل تاثیرگذار بر روند سرمایه‌گذاری در کشور است.



عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 کل کشور ادامه داد: ریاست مجلس شورای اسلامی سال گذشته به سه فراکسیون امید، نمایندگان ولایی و مستقلان ماموریت داد تا با تعیین 5 نفر از هر فراکسیون و تشکیل کمیته‌ای، برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با تمرکز بر معضلات معیشتی راهکارهایی ارائه کنند.



وی تاکید کرد: براساس نظرات کارشناسی ارائه شده در این کمیته، اعضا در نهایت به این نتیجه رسیدند که اجتناب از تنش در روابط خارجی و تسهیل در بهبود روابط بین‌الملل مهمترین عامل تاثیرگذار برای انجام سرمایه‌گذاری در کشور و رفع بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه فروش نفت در شرایط فعلی تحت تاثیر تحریم‌ها قرار دارد، اظهار داشت: هرسال مشوق‌هایی در لایحه بودجه برای انجام سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی در کنار قانون دائمی تشویق و حمایت سرمایه‌‌گذاری خارجی مصوب سال ۱۳۸۰ در نظر گرفته می‌شود تا بتوان جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی ایجاد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 295275
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار