خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/12 - 11:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حدادی:

برخی از استان‌ها منابع درآمدی خوبی داشته و اما بودجه مناسبی دریافت نمی کنند/سازمان برنامه و بودجه مصادیق تخصیص بودجه استانی را بازنگری کند

نماینده مردم «ساوجبلاغ و طالقان» در مجلس دوازدهم با بیان اینکه منابع درآمدی برخی استان‌ها، منابع درآمدی خوبیست اظهار کرد: این در حالیست که متاسفانه تخصیص بودجه برای همین استان‌ها مناسب نیست.

حدادی

علی حدادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود پیرو تخصیص بودجه‌های استانی بر مبنای عدالت، گفت: به واقع یکی از مشکلات اساسی در کشور عدم تخصیص عادلانه بودجه‌های استانی است.

نماینده مردم «ساوجبلاغ و طالقان » در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این مقرر بود تا سازمان برنامه و بودجه شاخص‌ها، شیوه و روش توزیع بودجه سالیانه را مورد بازنگری قرار دهد.

 وی تاکید کرد: حتماً به جهت بازنگری این شاخص‌ها، مناطق محروم و مناطقی که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، باید لحاظ شود و مسئولین باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع درآمدی برخی استان‌ها، منابع درآمدی خوبیست اظهار کرد: این در حالیست که متاسفانه تخصیص بودجه برای همین استان‌ها مناسب نیست به عنوان مثال ما در استان البرز با همین مشکلات دست به گریبان هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان البرز از جهت میزان منابع درآمدی ششمین استان کشور بوده اما در توزیع اعتبارات بودجه‌ای و تخصیص منابع مشکلات جدی دارد، تاکید کرد: این قبیل رویکردها می‌تواند سرانه مباحثی از جمله سرانه درمان، آموزش و پرورش و ورزش در استان ها را دچار عقب ماندگی کند.

حدادی تاکید کرد: متاسفانه سرانه موارد مطروحه به درستی تخصیص داده نمی‌شود که می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. همچنین به جهت رعایت عدالت و توجه به اصل سوم قانون اساسی،توزیع منابع بودجه‌ای در استان‌ها باید به درستی صورت گیرد و این مسئله یکی از وظایف اساسی سازمان برنامه بودجه است که باید به آن توجه جدی داشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380212
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار