خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/08 - 13:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
یوسفی با اشاره به لزوم توجه به توسعه متوازن در شهرک‌سازی سواحل جنوبی:

بدون توجه به زیرساخت شهرها در سواحل جنوبی به جای شهر خوابگاه احداث می‌کنند

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه شهرسازی باید با نگاه متوازن باشد گفت: ساخت شهر در سواحل جنوبی کشور بدون توجه به هویت اجتماعی، اشتغال و زیرساخت‌ها، تنها احداث خوابگاه است.

مجتبی یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با سیاست‌های دولت برای ساخت شهرک در سواحل جنوبی کشور،گفـت: توسعه متوازن کشور و توجه به ظرفیت‌های تمامی نقاط کشور یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید و ایران تنها به چند استان محدود نمی‌شود.



نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با اشاره به ظرفیت سواحل کشور و تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه این مناطق و اقتصاد دریا محور عنوان کرد: بیش از 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل در اختیار داریم که باید از ظرفیت آنها برای توسعه اقتصاد کشور استفاده کنیم. در همین راستا نیز در ماده 60 و 61 برنامه هفتم به این مهم تاکید کردیم تا اقتصاد متوازن با محوریت دریا ایجاد شود.



عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: یکی از راه‌های دولت برای توسعه سواحل جنوب، ساخت شهرهای ساحلی است که در بند(ه) ماده 40 و در سایر مواد مرتبط با اقتصاد دریا به این امر اشاره داشتیم که صنایع آب‌بر تنها با محوریت دریا و آب شرین کن ها ایجاد شوند و صنایع را در مناطقی که با مشکل تامین آب مواجه هستند، احداث نکنیم تا بعدها مجبور به اجرای پروژه های غیر کارشناسی انتقال آب نیز نشویم.



عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه شهرسازی باید با نگاه متوازن باشد تاکید کرد: ساخت شهر در سواحل جنوبی کشور بدون توجه به هویت اجتماعی، اشتغال و زیرساخت‌ها، تنها احداث خوابگاه است از این رو برای ایجاد شهر حتما باید تمامی ابعاد در کنار هم دیده شوند. /



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 373651
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار