خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/08 - 15:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حاجی بابایی در نشست با شعرا و نویسندگان همدانی:

باید پیشرفت‌های استانی و ملی به درستی بیان شود

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در جلسه با جمعی از شعرا و نویسندگان همدانی با بیان اینکه زبان و بیان منفی پیرو پیشرفت ها و فعالیت‌های صورت گرفته، یکی از مشکلات ماست، گفت: متاسفانه برخی در زمینه انجام پیشرفت های صورت گرفته زبان منفی داشته و وجوه مثبت موضوعات را مطرح نمی کنند، بنابراین باید اقدامات و پیشرفت های ملی به درستی بیان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلسه صمیمانه حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با جمعی از شعرا و نویسندگان همدانی درباره آشنایی با عملکرد نمایندگان مجلس و همچنین بررسی مباحث فرهنگی استان همدان ظهر امروز (یکشنبه 8 بهمن ماه) در این کمیسیون برگزار شد.



شعرای آئینی دفاع مقدس،نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان و شعرای نوجوان از جمله مدعوین حاضر در این جلسه بودند.



شعرا و نویسندگان حاضر در این جلسه، پس از بیان برخی از مشکلات  معیشتی، دغدغه های خود درباره عدم حمایت از چاپ برخی از آثار فرهنگی را مورد مطالبه قرار داده و خواستار ایجاد یک واحد متمرکز برای حوزه ادبیات کودک و نوجوان در این استان شدند.











هم اندیشی شعرا و نویسندگان استان همدان با رییس کمیسیون برنامه


همچنین مدعوین این جلسه تاکید داشتند که استان همدان در زمینه ادبیات کودک و نوجوان رتبه اول را داشته و بیشترین مولفان و نویسندگان در این حوزه به تولید محتوا می پردازند.



در این جلسه که بیش از یک ساعت به طول انجامید، شعرای حاضر برخی از سروده های آئینی در زمینه مظلومیت فلسطین  و رشادت های حاج قاسم سلیمانی را قرائت کردند.



حمیدرضا حاجی بابایی در ادامه این جلسه با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن است و برای این مهم تلاش های زیادی  صورت گرفته است،بیان کرد: باید برای انتخاب این عنوان برای استان همدان، اشعار مهمی سروده شود تا این مسئله در هنر و فرهنگ کشور جای باز کند.



وی در ادامه با اشاره به اقدامات و پیشرفت های صورت گرفته در استان همدان پیرو سالهای اخیر،بیان کرد: ایجاد اتوبان تهران - همدان، تکمیل بیمارستان تامین اجتماعی، تکمیل بیمارستان قلب، آغاز پروژه بیمارستان هزار تختخوابه در این استان از جمله اقدامات صورت گرفته بوده و اقدامات دیگری هم در دست انجام است.











هم اندیشی شعرا و نویسندگان استان همدان با رییس کمیسیون برنامه


این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر 200 سوله - کارخانه -  در همدان احداث شده و این فعالیت‌ها منجر به رفع معضل بیکاری در این استان کمک کرده است. همچنین تاکنون برای پتروشیمی همدان یک میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و به واقع هیچ استانی به مانند استان همدان به راه آهن اتصال ندارد. همچنین 70 پروژه ملی در استان همدان به اتمام رسیده و در حال اتمام است.



حاجی بابایی با بیان اینکه زبان و بیان منفی پیرو پیشرفت ها و فعالیت های صورت گرفته، یکی از مشکلات ماست،بیان کرد: متاسفانه برخی در زمینه انجام پیشرفت های صورت گرفته زبان منفی داشته و زبان مثبت ندارند بنابراین باید اقدامات و پیشرفت های ملی به درستی بیان شود.











هم اندیشی شعرا و نویسندگان استان همدان با رییس کمیسیون برنامه


این نماینده مجلس شورای اسلامی با ذکر مجدد این نکته که همدان پایتخت تاریخ و تمدن است،گفت: باید نویسندگان و شعرا با تولید محتوای موثر خود این مهم را به فعلیت رسانده و در این بخش بیش از پیش کوشا باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 375444
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار