خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 14:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
نصیرپور:

باید جلوی دامنه‌دار شدن ناترازی‌ها در بخش های مختلف را بگیریم/ ناترازی‌ها با لاپوشانی‌ها برطرف نمی‌شود

نماینده مردم «سراب» در مجلس دوازدهم گفت:اگر ناترازی‌های موجود در بخش‌های مختلف اقتصادی برطرف نشود حتماً این ناترازی‌ها دامنه‌دار شده و به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد.

نصیر پور

مجید نصیرپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ریشه‌های ناترازی‌های موجود در بخش‌های بانکی، بودجه ای و انرژی گفت: به اعتقاد بنده ریشه ناترازی‌ها در بخش‌های بانکی، بودجه ای و انرژی ابتدا به عدم صداقت لازم در مدیران ما باز می‌گردد.

نماینده مردم «سراب» در مجلس دوازدهم با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی داخلی، اظهار کرد: در حال حاضر منابع درآمدی کشور به اندازه مصارفمان نیست که این موضوع در برخی از موارد باعث ناترازی‌های بودجه‌ای شده است.

نصیرپور با اشاره به تاثیر برخی تکالیف هزینه ای بر دولت، بانک ها و دستگاه های اجرایی بر ایجاد ناترازی ها، تاکید کرد:  همچنین ناتوانی در مدیریت منابع و همچنین عدم صداقت در بیان واقعیات و شفاف سازی امور باعث شده تا بسیاری از ناترازی‌ها در قسمت‌های مختلف رخ دهد.

وی با اشاره به گزارش اخیر وزرای جهاد کشاورزی و نیرو به مجلس شورای اسلامی در هفته‌های گذشته، تاکید کرد: این وزرا به طور بخشی گزارش خود را ارائه کرده و تاکید دارند که مثلاً در حوزه برق مقداری صرفه‌جویی داشته‌ایم،اما مسئولین این را نمی‌گویند که این صرفه‌جویی در جای دیگری منجر به کاهش تولید شده است و یا  خسران سرمایه‌گذار را در پی اشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتمردان در این قبیل مسائل به صورت یکپارچه گزارش نمی‌دهند، تاکید کرد: بنابراین در پی این قبیل رفتارها ناترازی‌ها در کشور شکل می‌گیرد و به اصطلاح مسئولین با لاپوشانی‌های صورت داده، رفع این قبیل مشکلات را به آینده موکول می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در مثالی با اشاره به کاستی‌ها در سرمایه‌گذاری در صنعت برق تاکید کرد: از این رو ما ناچاریم در این شرایط برق کشاورزان را ۵ ساعت در روز قطع کنیم لذا قطع برق واحدهای تولیدی موجب می‌شود تا تولید، تولید کنندگان آسیب دیده و نهایتاً این آسیب باعث می‌شود تا ما در تامین امنیت غذایی دچار مشکل شویم.

وی تاکید کرد: به هر حال این مشکلات در بخش ناترازی‌ها وجود دارد و مدیران ارشد و رئیس جمهور آینده باید تحولاتی در این بخش‌ها اعمال کند و گزارش ناترازی‌ها را به واقع شنیده و برای آن راهکارهایی را در نظر بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ناترازی‌های موجود در بخش‌های مختلف اقتصادی برطرف نشود حتماً این ناترازی‌ها دامنه‌دار شده و به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد. در این شرایط دیگر ما با انبوهی از مشکلات مواجه خواهیم شد که برای آنها راه حلی نداریم./

پایان پیام

  • کد خبر : 379624
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار